پنجمین و آخرین برنامه از این مجموعه شامل بیانات رهبر انقلاب پیرامون مفهوم ظلم‌ستیزی در دعای شریف مکارم الاخلاق ـ دعای بیستم صحیفه‌ی سجادیه ـ است.

قرآن صاعد (5) ـ ظلم‌ستیزی

به‌مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت امام سجاد علیه‌السلام، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR با انتشار مجموعه‌ی صوتی «قرآن صاعد» در پنج برنامه به بازخوانی و بررسی بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی ادعیه‌ی صحیفه‌ی سجادیه می‌پردازد.

پنجمین و آخرین برنامه از این مجموعه شامل بیانات رهبر انقلاب پیرامون مفهوم ظلم‌ستیزی در دعای شریف مکارم الاخلاق -دعای بیستم صحیفه‌ی سجادیه- است.
*

میدانند که جمهوری اسلامی با پایبندی به اسلام، هرگز زیر بار این حرفها[عقب نشینی جمهوری اسلامی از مواضع خود نسبت به مسئله فلسطین] نخواهد رفت. معنی ندارد و ممکن نیست که کسی معتقد به اسلام باشد، ذرّه‌ای پایبند به اسلام باشد، ولی زیر بار زور برود و ظلم را قبول کند. در اسلام، همان قدر که ظلم‌کردن بد است، تسلیم ظلم شدن هم همان‌قدر بد است. شما در دعای مکارم‌الاخلاق میبینید که امام سجّاد میگوید: «ولا اظلمن و انت مطیق للدفع عنی و لا اظلمن و انت قادر علیالقبض منی». در قرآن میفرماید: «لاتَظلمون و لاتُظلمون»؛ نه ظلم کنید، نه قبول ظلم کنید و زیر بار ظلم بروید. مگر ممکن است کسی مسلمان باشد، اعتقاد به اسلام داشته باشد، درعین‌حال ظلم و زور را از هر کسی قبول کند؛ چه برسد به دشمن دیرینه‌ی ملت ایران - یعنی امریکا - که این همه به ملت ایران ضربه زده است. این‌که درست نیست، این را میدانند. از این جاست که از نظام جمهوری اسلامی با همه‌ی وجود بیزارند و با آن دشمنند و در صدد معارضه و مبارزه با آن هستند؛ چون میدانند که ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی حاضر نیست زیر بار تحمیل آنان برود.
۱۳۷۶/۰۸/۱۴

در این برنامه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد غلامعلی ، به شرح فرازهایی از صحیفه‌سجادیه می‌پردازند.