تاريخ : پنج شنبه 1395/2/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51166
باید قدردان معارف گرانسنگ و بی‌نظیر اهل بیت نبوی (ص) باشیم

باید قدردان معارف گرانسنگ و بی‌نظیر اهل بیت نبوی (ص) باشیم

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به اوّلین جشنواره حدیثی ثقة الإسلام کلینی در قم

پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی به اوّلین جشنواره حدیثی ثقة الإسلام کلینی در قم  بدین شرح است:

الحمدللّه الّذی لا يبلغ مدحته القائلون و لا يحصي نعمائه العادّون و لا يؤدّی حقّه المجتهدون، و الصّلوة و السّلام على من أرسله رحمة للعالمين محمّد المصطفى و على آله الطّيبين الطاهرين سيّما بقيّة اللّه في الأرضين.

با عرض سلام و تبريک و تهنيت به مناسبت اعياد سعيده شعبانيه و به ويژه ميلاد مسعود حضرت خاتم الأوصياء بقيّة الله في الأرضين عجّل الله تعالى فرجه الشريف، به اساتید، طلّاب محترم و فضلاء گرانقدر حاضر در اين همايش مقدّس؛ عرايضي خدمت بزرگواران تقديم مي‌کنم:

دين مبین اسلام از آغازين زمان نورافشاني تا به امروز و تا عصر ظهور و الى يوم القيامة، بر دو رکن عظيم و متین استوار بوده و هست، و همواره مانند روز نخست، نو و جديد مانده و خواهد ماند.

اين دو رکن خلل ناپذير: قرآن مجيد، وحي اصيل الهي و معجزه خالده‌اي است که برهان حقّانيت همه دعوت‌هاي آسماني و خاتميت دين اسلام است، و دیگر در کنار و همراه قرآن، سنّت و حديث و علوم مأثوره از شخص حضرت رسول صلّى الله عليه و آله و اوصياء اهل بيت آن حضرت عليهم الصّلوة و السّلام است.

قرآن و سنّت و حديث همه حقايق است و همه حقايق، در قرآن و حديث است. آثار نبويه، معارف نهج البلاغه، صحيفه سجاديه، صحيفه ثانيه و ثالثه و رابعه و خامسه، کتب شريفه اربعه، گنجينه‌هاي ادعيه، موسوعه بحار الانوار، کتاب مکارم الاخلاق و ده‌ها بلکه صدها اصل و کتاب همه ذخائر گرانبهائي هستند که از جهت سنگيني معنوي از آسمان و زمين سنگين‌ترند؛ و عالم از بهره‌مندي از اين آثار و اين احاديث، حکمت و موعظه و درس‌هاي بي شمار، سير و ترقّي دارد و به سوي کمال و رشد حرکت مي‌نمايد.

به طور مثال و بمناسبت عنوان بزرگ این همایش، عرض کنم که ثقة الإسلام کليني رضوان الله تعالي عليه، آن رجل عظيم و شخصيت آگاه در ارتباط با يکي و تنها یکی از خطبه‌هاي امير‌المؤمنين عليه‌السّلام که در آغاز باب جوامع التوحيد کافي آن را روايت نموده است؛ مي‌فرمايد: «هي کافيةٌ لمن طلب علم التّوحيد إذا تدبّرها و فهم ما فيها، فلو إجتمع ألسِنَة الجنّ و الإنس، ليس فيها لسانُ نبيّ علي أن يبيّنوا التّوحيد بمثل ما أتي به بأبي و اُمّي، ما قدروا عليه و لو لا إبانته عليه السّلام ما عَلِمَ النّاس کيف يسلکون سُبلَ التّوحيد».

تراوش اين علوم از بيت نبوي صلّي‌الله عليه و آله از آيات عظيمه‌ي نادره و دلايل شافيه‌ي کافيه بر وجود خداوند متعال است و باید قدردان این معارف گرانسنگ و بی‌نظیر بود.

امّا متأسفانه ما در زماني واقع شده‌ايم که برخي از اشخاص که به اصطلاح اهل تحقيق و تعمّق شمرده مي‌شوند، از اين يگانه درياي معرفت و بینش غافل مانده و چنان که سزاوار است، قدردان آن نیستند و چه بسا به مکتب‌هايي نظر دوخته باشند که جز ظلمات و سرگرداني کسي را به جايي رهنما نيستند.

و اين همايش و محفل عزيز و اجتماع ارزشمند، از همين جهت که در راستای تمسّک به این معارف والا تشکیل شده است، مورد کمال تقدير و تجليل است.

حقير، دست همه‌ي سروراني را که در تشکيل اين برنامه عالی زحمت کشيده‌اند، مي‌بوسم و اميدوارم خدمات و تلاش‌هاي همگان، موجب مسرّت قلب وليّ دوران حضرت صاحب الزّمان مولانا المهدي ارواح العالمين له الفداء گردد.

والسّلام عليکم و رحمة الله و برکاته

۸ شعبان المعظّم ۱۴۳۷

لطف الله صافي

نخستین جشنواره حدیثی ثقة‌الاسلام کلینی روز چهارشنبه در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :