تاريخ : چهارشنبه 1395/4/2
کد خبر: 51953

نرم‌افزار فرهنگ اصطلاحات علوم تولید شد

نرم‌افزار فرهنگ اصطلاحات علوم با زبان واسط کاربری فارسی با موضوع علوم قرآن، علوم حدیث و... به همت مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور تولید و به زودی عرضه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نرم‌افزار فرهنگ اصطلاحات، متن ۹۷ عنوان کتاب در زمینه فرهنگ‌نامه اصطلاحات علوم است که شامل ۱۵۷ جلد در موضوع‌های علوم قرآن، علوم حدیث، بلاغت، فقه، اصول فقه، فلسفه، عرفان، منطق، کلام و... می‌شود.

زبان واسط کاربری این نرم‌افزار فارسی است که با موضوع‌های اخلاق و عرفان، اصول فقه، طب، عقاید و کلام، فقه و احکام، منطق و فلسفه، نجوم و جغرافیا می‌شود.

این نرم‌افزار که امکان نصب روی سیستم عامل ویندوز را دارد، به‌ همت مرکز تحقیقات علوم اسلامی نور تولید و به زودی عرضه می‌شود.

نرم‌افزار فرهنگ اصطلاحات به مباحث دیگری مانند کلام، تاریخ، جغرافیا و طب توجه دارد و در هشت گروه فقه و اصول فقه، منطق، کلام، فلسفه و عرفان، تاریخ و جغرافیا، طب، علوم قرآن، علوم حدیث، بلاغت، گوناگون (دانش‌ها) و متن قرآن کریم به همراه ترجمه تقسیم شده تا کاربران بتوانند به آسانی به مطالب مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

از برخی امکانات و قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به ارائه فهرست الفبایی اصطلاحات موجود در منابع، با قابلیت جستجو به روش‌های ساده و پیشرفته، امکان مشاهده و مقایسه منابع مرتبط (ترجمه‌ها با اصل منبع)، ارتباط متن و فهرست کتب با بخش‌های دیگر برنامه، نظیر جست‌وجو، قرآن، لغت‌‌نامه یا کتاب‌‌نامه اشاره کرد.

یادداشت‌‌برداری، ذخیره‌‌سازی، ویرایش و چاپ متن نیز از دیگر قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :