تاريخ : چهارشنبه 1395/4/2 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 51957
آثار روایی و حدیثی شیعه در دنیا فراگیر می شود

آثار روایی و حدیثی شیعه در دنیا فراگیر می شود

معاون فرهنگی و هنری موسسه دارالحدیث از توسعه آثار فرهنگی و هنری با محوریت حدیث و روایات در عرصه ملی و بین المللی با تاکید بر عمق بخشی و کیفیت آثار خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیاعصر  سه شنبه در مراسم رونمایی از آثار علمی و پژوهشی موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: فرهنگ سازی در جامعه یک ضرورت بسیار مهم است و موسسه دارالحدیث توان تولید آثار فرهنگی در زمینه سبک زندگی و اخلاق و فرهنگ دینی را داراست.

وی افزود: مواد خامی که در این موسسه به شکل بسیار غنی فراهم است و این موسسه توانسته است حجم عظیمی از این متون را آماده و عرضه کند، می تواند در اختیار محققان و نویسندگان قرار گیرد و آثار ترویجی و عمومی تولید کند و در معاونت فرهنگی این مساله آغاز شده است.

معاون فرهنگی وهنری موسسه دارالحدیث اظهارکرد: در سه سال اخیر ۹۰ کتاب در عرصه معاونت فرهنگی این مجموعه تولید شده است؛ به منظور تاثیرگذاری در فرهنگ جامعه باید نیروی انسانی کارآمد و مواد اولیه و نوآوری و ایده نو و پشتبیانی مادی را در کنار هم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در زمینه نیروی انسانی کارآمد، معاونت فرهنگی، از طریق شناسایی نویسندگان شاخص کشوری آثار و ایده های نو را طبقه بندی و ارایه می کند.

وی گفت: یکی از ویژگی های مهم این کار این است که هزینه های تولید آثار برای موسسه نسبت به آثار داخلی موسسه، پایین تر است؛ در زمینه مواد اولیه و محتوای غنی آثار، موسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث دارای مخزن عظیمی دراین زمینه است و این طرح ها با استفاده از همین منابع عظیم علمی و دینی تولید می شود.

وی افزود: در زمینه تولید محتوای فرهنگی نیازهای جدی در زمینه حمایت مادی  نیاز است که ریاست موسسه درالحدیث همیشه در زمینه حمایت مادی و معنوی از هیچ کوششی دریغ نکرده است که یکی از مهمترین این حمایت ها اجازه استفاده از هزینه فروش آثار برای توسعه این بخش بوده است.

معاون فرهنگی وهنری موسسه دارالحدیث اظهارکرد: کتاب های مختلفی در زمینه کودک و نوجوان انجام می شود ولی مهم این است که تولیدات با کیفیت کاملی انجام شود تا کیفیت ها باعث اثرگذاری بیشتر در کشور شود؛ تنوع و خلاقیت از دیگر فاکتورهای بسیار مهم آثار در این موسسه است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: در زمینه کمیت نیز سعی شده است که آثار متعدد و با کیفیتی در این زمینه تولید شود و با توجه به اهمیت رعایت مساله اقتصاد مقاومتی باید درآمدهای بیرون از مجموعه نیز در نظر گرفته شود تا بتواند پشتیبان تولیدات باشد.

وی گفت: در زمینه رسانه ای، تیزر و کلیپ های کوتاه معارفی از سوی این مرکز تولید شده است که خوشبختانه این تیزرهای با استقبال گسترده مردم در عرصه رسانه ای و فضای مجازی مواجه شده است؛ کتاب های صوتی و تصویری نیز در این معاونت فرهنگی تولید شده است.

وی افزود: نرم افزار چند رسانه ای ویژه امام علی(ع) در دست تولید است که از پروژه های بسیار فاخر مجموعه است که در ماه های آینده منتشر خواهد شد؛ در عرصه کتاب کودک و نوجوان کتبی در عرصه بین المللی در آمریکا و فرانسه منتشر شده است.

معاون فرهنگی وهنری موسسه دارالحدیث اظهارکرد: از ۸۶ عنوان کتاب در بخش کودک و نوجوان مجموعه، ۳۰ عنوان کتاب به همت بخش بین الملل موسسه ترجمه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: مجموعه تولیدات رسانه ای موسسه با عنوان های مرتبط و با پیشوند روایت منتشر شده است که پایگاه الکترونیکی با این عنوان منتشر می شود و این آثار را ارایه خواهد کرد؛ پایگاه الکترونیکی رسول مهربانی نیز در این زمینه ایجاد شده است که امروز رونمایی می شود.

وی گفت: ۵۵ عنوان کتاب در سال گذشته به عنوان کتاب چاپ اول  و ۹۷ عنوان کتاب چاپ دوم و بیشتر منتشر شده است؛ در مجموع ۱۵۲ کتاب در سال گذشته  منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :
  • ۷۰ اثر موسسه دارالحدیث رونمایی شد (دانلود)