تاريخ : یکشنبه 1395/4/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52045
راه پیشرفت، احیای روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت است.

راه پیشرفت، احیای روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم :
تنها راه پیشرفت ایران اسلامی، احیای روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا از جمله خانواده‌ی شهدای هفتم تیر و خانواده‌هایی از شهدای مدافع حرم، ضمن تجلیل از «ایمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والای شهدا» و «صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهیدان»، آنان را پایه‌های اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند و تأکید کردند:
تنها راه پیشرفت ایران اسلامی، احیای روحیه‌ی انقلابی و مجاهدت است.

گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب :

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام)، بزرگ‌ترین شهید تاریخ بشریت، و شهید محراب و راه حق و قاطعیت و استقامت
حادثه‌ی انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰:
عاملان این جنایت که گروه تروریستی خبیث و بی‌رحمی هستند، بعد از فرار از کشور اکنون سال‌ها است که در پناه کشورهای اروپایی و آمریکا که مدعی سردمداری ضدیت با تروریسم و حمایت از حقوق بشر هستند، قرار دارند.
رسوایی بزرگ و تاریخی برای کشورهای اروپایی و آمریکا :
این گروه تروریستی کسانی هستند که با ادعای دفاع از خلق و حتی دفاع از اسلام وارد مبارزات شدند اما در ادامه مرتکب فجایعی همچون حادثه‌ی هفتم تیر و ترور مردم عادی شدند و در نهایت در کنار فردی همانند صدام قرار گرفتند و اکنون نیز در زیر چتر حمایت آمریکا قرار دارند.
حادثه‌ی هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ حادثه‌ای بزرگ و حاوی درس‌ها و عبرت‌ها / گلایه از کم‌کاری‌ها برای معرفی رویدادها و حوادث مهم انقلاب اسلامی و شهدا به نسل امروز :
بعد از گذشت ۳۵ سال هنوز یک فیلم سینمایی یا یک نمایش یا یک رمان درباره‌ی حادثه‌ی هفتم تیر و شهید بهشتی و شهدای این حادثه نداریم و اگر این حادثه تاکنون زنده مانده است، فقط به دلیل روحیه‌ی انقلابی خود مردم است.
مطالعه‌ی دقیقکتاب‌های مربوط به عملیات و شهدای دوران دفاع مقدس:
اگرچه در این زمینه کتاب‌های زیادی به رشته‌ی تحریر درآمده است اما هنوز زمینه‌ی نگارش کتاب‌های بسیاری درباره‌ی ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس و شهیدان والامقام جنگ وجود دارد، زیرا رفتار، گفتار و نحوه‌ی حرکت هر یک از شهدا، دریچه‌ای به سوی یک دنیای معرفتی است.
یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس، حضور نیروهای مردمی با انگیزه‌ی قوی و از قشرها و سطوح مختلف، و خارج شدن جنگ از انحصار نیروهای رسمی :
امروز هم توصیه‌ی ما به مسئولان دولتی این است که باید در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش اقتصاد از ظرفیت‌های مردم استفاده و اقتصاد، مردمی شود.
دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و شهدای مدافع حرم :
این موضوع از ماجراهای عجیب و شگفتی‌های تاریخ است که جوانانی از ایران و کشورهای دیگر با ایمان و انگیزه‌ی قوی از همسر جوان و کودک خردسال و زندگی راحت خود می‌گذرند و در یک کشور غریب، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و در این مسیر به شهادت می‌رسند.
ایمان بالای شهیدان مدافع حرم و صبر و بردباری خانواده‌های آنها ، از جمله ابعاد این موضوع شگفت:
یک بُعد دیگر این ماجرا، عناصر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر پایه‌ی ایمان و عزم و اراده‌ی انسان‌های مؤمن و مجاهد و شهدا استوار است.
دشمنان نظام اسلامی هیچ‌گاه توانایی درک و فهم پایه‌های اقتدار و توانمندی نظام را ندارند:
شهدا و خانواده‌های آنان ستون‌های صخره‌وار نظام جمهوری اسلامی هستند و به همین علت است که نظام همواره در مواجهه با چالش‌های گوناگون، توانسته بر آنها غلبه کند.
هر جا به انقلاب و روحیه‌ی انقلابی تکیه کردیم، پیشرفت داشته‌ایم و هر جا که برای خوشایند عناصر استکبار، از ارزش‌ها کوتاه آمدیم و در بیان مواضع انقلابی رودربایستی کردیم، دچار عقب‌ماندگی و خسارت شدیم.
نحوه‌ی برخورد با دشمنان مستکبر باید براساس روحیه‌ی انقلابی باشد:
ایمان به خدا، اعتقاد به جهاد و انگیزه‌ی قوی جوانان مؤمن و انقلابی، منابع قدرت نظام اسلامی در جنگ نامتقارن با جبهه‌ی استکبار است و آنها با وجود آنکه آثار این منبع قدرت را می‌بینند اما از تحلیل حقیقت آن عاجزند؛ بنابراین متوسل به شیوه‌های خشن و بی‌رحمانه می‌شوند.
طراحی گروه‌های تروریستی تکفیری همچون داعش، نمونه‌ای از این شیوه‌های خشن برای مقابله با نظام اسلامی :
هدف اصلی از راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری و اقدامات آنها در عراق و سوریه حمله به ایران بود اما قدرت نظام جمهوری اسلامی موجب شد آنها در همان عراق و سوریه زمین‌گیر شوند.
گروه‌های تروریستی تکفیری، تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند و هر فرد مسلمانی را که همراه انقلاب اسلامی و دشمن آمریکا باشد، هدف قرار می‌دهند
قضایای بحرین :
در بحرین نیز موضوع، شیعه و سنی نیست بلکه اصل ماجرا حاکمیت جائرانه‌ی یک اقلیت مستکبر خودخواه بر یک اکثریت گسترده است.
تعرض حاکمان بحرین به عالم مجاهد شیخ عیسی قاسم را نشانه‌ی بلاهت آنها:
شیخ عیسی قاسم فردی است که تا وقتی می‌توانست با مردم بحرین حرف بزند، آنها را از حرکات تند و مسلحانه منع می‌کرد اما حاکمان بحرین متوجه نیستند که تعرض به این عالم مجاهد، به معنای برداشتن مانع از مقابل جوانان حماسی و پرشور بحرین برای انجام هر اقدامی در مقابل حکومت است.
قدرت‌های استکباری و عوامل آنها همواره از شناخت مردم و ایمان جامعه عاجزند و دچار محاسبات غلط می‌شوند:
راه صحیح، حرکت در مسیر اسلام و توکل بر خداوند متعال است و تنها، ملتی با ایمان و مجاهد و دارای عزم راسخ می‌تواند بر موانع غلبه کند و پیش برود.
ایشان در ادامه همگان را به بهره‌مندی بیش از پیش از شب‌های قدر و روزهای پایانی ماه مبارک رمضان توصیه کردند و گفتند: در این شب‌ها و سحرها که هنگامه‌ی توسل و تضرع است، باید با استمداد از ارواح متعالی ازجمله ارواح شهدا و شفیع قرار دادن آنها و با حضور قلب، به‌گونه‌ای دعا کنیم که مورد توجه و اعتنای خداوند متعال قرار گیرد.

منبع :khamenei.ir
خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :