تاريخ : یکشنبه 1395/4/6
کد خبر: 52046

کتاب «سبک زندگی در نهج البلاغه» رونمایی شد

مجموعه کتاب ده جلدی « سبک زندگی در نهج البلاغه» به قلم دکتر مصطفی دلشاد تهرانی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درمراسم رونمایی از مجموعه ده جلدی  «سبک زندگی در نهج البلاغه» که به کوشش دکتر مصطفی دلشاد نگاشته شده است، حجت الاسلام محمد علی خسروی مدیر کمیته موسسات قرآنی، حجت الاسلام ملا نوری مدیر کمیته نشست و محافل، محمد رضا پورمعین مدیر کمیته انجمن خادمان قرآن و ایرجی جانشین ریاست نمایشگاه حضور داشتند و نگارش این کتاب را به نویسنده اش تبریک گفتند.

دلشاد تهرانی درباره مباحث مطرح شده در کتاب، توضیح داد: در این کتاب به شاخصه های زندگی دیندارانه و زیست مسلمانانه به صورت مبسوط پرداخته شده است و در رویکرد به این نوع سبک زندگی، از ٢ رویکرد بهره برده ایم که اولین آن رویکرد جزئی نگر است.

وی در تشریح این نوع رویکرد، افزود: در رویکرد جزئی نگر، همانطور که از عنوان آن مشخص است به سراغ جزئیات رفتارها و اعمال بزرگان دین می رویم مثلا جزئیات زندگی پیامبراکرم(ص) را به لحاظ رفتار شناسی مثل نشست و برخواست، سفر رفتن، لباس پوشیدن و نوع راه رفتن، آرایش مو و امثالهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

این مولف یاد آور شد: رویکرد جزئی نگر همیشگی نیست مثل روی زمین نشستن پیامبر که امروزه ما همیشه نمی توانیم روی زمین بنشینیم یا مثل ایشان لباس بپوشیم؛ انچه که در این رویکرد مد نظر است و حائز اهمیت، روح این اعمال و رفتار است که اشاره به ساده زیستی، اسراف نکردن، تجمل گرا نبودن و... دارد که رویکرد دوم از همین جا شکل می گیرد.

وی در ادامه گفت: در رویکرد دوم استخراج قواعد ثابتی که برروی زندگی فرد موثر است، مورد توجه قرار می گیرد که با این رویکرد به سراغ نهج البلاغه رفتیم و ده قاعده را به عنوان ده فرمان زیست مسلمانی معرفی کردیم.

دلشاد تهرانی در ارتباط با توجه ویژه نهج البلاغه به اصول زندگی، افزود:در نهج البلاغه به اصول زندگی توجه ویژه ای شده است و بر همین اساس ده فصل از آن بیرون آمد؛ مثل مرزبانی، حریم داری و پروا پیشگی که باید در تمامی ابعاد زندگی چون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :