مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : کافی پژوهی (گزارش پایان نامه های مرتبط با کلینی و الکافی)
پديدآورنده : سید محمد علی ایازی
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1387
تعداد صفحه : 712
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

کافی پژوهی (گزارش پایان نامه های مرتبط با کلینی و الکافی)

در این کتاب، نویسنده پایان نامه هایی را که به صورت مستقل درباره الکافی نوشته شده یا با مقایسه با برخی متون حدیثی یا در پاسخ به شبهه ای مانند روایات فضل قرآن و حرکت و انتقال، تحریف قرآن و کتاب الحجّة و ... نگارش یافته اند، معرفی می کند.

در این کتاب، نویسنده پایان نامه هایی را که به صورت مستقل درباره الکافی نوشته شده یا با مقایسه با برخی متون حدیثی یا در پاسخ به شبهه ای مانند روایات فضل قرآن و حرکت و انتقال، تحریف قرآن و کتاب الحجّة و ... نگارش یافته اند، معرفی می کند. این معرفی ها به صورت گزارش متن رساله و پژوهش، همراه تحلیل و در مواردی، تکمیل و روشن کردن کاستی های پژوهشی این آثار درباره الکافی و روایات کتاب خاص، یا باب خاص آمده است. در مجموع سیزده پایان نامه معرفی شده است که عناوین و نویسندگان برخی از آنان عبارت اند از:

ماهیت عقل از دیدگاه ملاصدرا و علامه مجلسی با تأکید بر شروح آنها بر اصول «الکافی»، عبدالحسین کافی؛ تفسیر آیات قرآن کریم از زبان ائمه اطهار: در «الکافی»، علی احمدی نژاد؛ روش شناسی شرح ملا صالح مازندرانی بر اصول و روضه «الکافی»، زهرا صرفی؛ بررسی مورد صدور احادیث کتاب «الکافی»، محمّد جعفر شهروزی؛ بررسی احادیث باب «حرکت و انتقال» در «الکافی»، ناهید ایزدی؛ و ... .