مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : کتاب شناسی کلینی و کتاب کافی
به کوشش : محمد قنبری
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1387
تعداد صفحه : 222
قطع : وزیری
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

کتاب شناسی کلینی و کتاب کافی

درباره کتاب الکافی، کتاب های بسیاری نگاشته شده است. هم چنین درباره شخصیت ثقة الاسلام کلینی نیز، آثار قابل توجهی پدید آمده است. کتاب شناسی کلینی و کتاب کافی، فهرستی از تمام آن تلاش ها است.

درباره کتاب الکافی، کتاب های بسیاری نگاشته شده است. هم چنین درباره شخصیت ثقة الاسلام کلینی نیز، آثار قابل توجهی پدید آمده است. کتاب شناسی کلینی و کتاب کافی، فهرستی از تمام آن تلاش ها است. این فهرست، در دو بخش کلی شکل گرفته است: بخش نخست، «آثار مربوط به متن الکافی» و بخش دوم، «آثار درباره کلینی و الکافی» را دربر دارد.

در بخش اوّل، علاوه بر گزارش چاپ های الکافی، شروح و حواشی مختلفی که بر این کتاب نوشته شده، رساله هایی که حدیث یا احادیثی از آن را شرح داده اند و ترجمه های الکافی، معرفی شده است. در همین بخش، ۳۲ گزیده، که از اشخاص مختلف تاکنون منتشر شده اند، شناسانده شده است.

در بخش دوم، کتاب هایی که تمامی یا فصل هایی از آنها درباره کلینی یا الکافی است، و نیز مقالات و پایان نامه های مرتبط با این موضوع، معرفی شده است. اشاره به اطلاعات کتاب شناسی آثار چاپ شده و محل نگهداری آثار خطّی، از دیگر مطالب کتاب است که در ذیل هر عنوان درج شده است. در بخش پایانی کتاب نیز فهرست پدیدآورندگان، آثار و منابع و مآخذ، ارائه شده است.