تاريخ : چهارشنبه 1395/4/23 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52433
«اربعین حدیث»، به عنوان کتاب همراه مبلغان منتشر شد

«اربعین حدیث»، به عنوان کتاب همراه مبلغان منتشر شد

تاکنون پنج اربعین حدیث در موضوعات قرآن، امیرالمؤمنین‌علی(ع)، امام‌حسین(ع)، حضرت‌مهدی(عج) و نماز توسط مدرسه علمیه دارالسلام تهران چاپ شده که مهمترین هدف از تدوین آن، تهیه کتب همراه برای مبلغان اهل‌بیت(ع) بوده است.

خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام حسین علی‌زاده؛ معاون آموزشی مدرسه علمیه دارالسلام تهران، و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اسکندری؛ مدیر این مدرسه، در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، توضیحاتی در مورد اربعین حدیث؛ اثر جدید مرکز نشر مدرسه علمیه دارالسلام، دادند.

در ابتدای این گفت‌وگو، حجت‌الاسلام علی‌زاده در مورد ارتباط اربعین حدیث با چهل حدیث گفت: مجموعه اربعین حدیث همان چهل حدیث است منتها دو دیدگاه ویژه در آن مدنظر قرار گرفته است؛ اولاً این آثار برای طلبه‌ها نوشته شده است و ثانیاً سیر احادیث در این آثار، پژوهش‌محور است.

وی در مورد موضوعات اربعین حدیث بیان کرد: تاکنون پنج مورد از مجموعه اربعین حدیث چاپ شده است که موضوعات آن‌ها درباره قرآن، امیرالمؤمنین‌علی(ع)، امام‌حسین(ع)، حضرت‌مهدی(عج) و نماز است.

معاون آموزشی مدرسه علمیه دارالسلام در پایان در مورد نحوه تهیه اربعین حدیث اظهار کرد: افراد و مؤسسات می‌توانند هر تعداد که لازم باشد با تماس با مرکز نشر مدرسه علمیه دارالسلام به شماره 77701818 تهیه کنند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری، در مورد مجموعه اربعین حدیث گفت: از این مجموعه پنج اثر چاپ شده است که این آثار، شخصیت امیرالمؤمنین(ع) از زبان پیغمبراکرم(ص) در روایات اهل سنت؛ مهدویت، بهار بشریت؛ چهل حدیث در مورد امام‌حسین(ع)؛ چهل حدیث در مورد قرآن؛ چهل حدیث در مورد حقیقت و روح نماز هستند.

وی در مورد اهداف تدوین اربعین حدیث اظهار کرد: اهداف ما اول احیای امر معصومین(ع) و دسترسی به احادیث ناب و معتبر، دوم تولید کتابچه‌های حقیقی با موضوعات کاربردی، سوم ایجاد انگیزه برای حفظ احادیث معصومیت(ع)، چهارم تهیه کتب همراه برای طلاب و مبلغان اهل‌بیت(ع) که این مورد برایمان بسیار مهم بوده است، پنجم سهولت در امر حفظ و تبلیغ احادیث، ششم توجه به درایت و فهم درست از روایات، چون هر روایتی شرح کوتاهی نیز دارد، هفتم ایجاد انگیزه در مسؤولان فرهنگی و هشتم تهیه آسان کتاب حدیثی برای هدیه دادن به مؤمنان و خویشاوندان بوده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :