مطالعه کتاب خرید کتاب دانلود کتاب
عنوان کتاب : سلام او (ترجمانی تازه از زیارت ناحیه مقدسه)
پديدآورنده : محمد رضا زائری
محل نشر : قم
ناشر : دارالحدیث
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1392
تعداد صفحه : 32
قطع : جیبی
زبان : فارسی
جستجو در Lib.ir

سلام او (ترجمانی تازه از زیارت ناحیه مقدسه)

ترجمه ای است از زیارت ناحیه مقدسه، سوگ سرودی از زبان امام عصر در رثای نیای بزرگوارش، آمیزه ای از معارف و تاریخ و ذکر مصائب تلخ و سوزناک، که کمتر نمونه ای در زیارت و نقل های روایی مشابه آن یافت می شود.

«سلام او»، ترجمه ای است از زیارت ناحیه مقدسه، سوگ سرودی از زبان امام عصر در رثای نیای بزرگوارش، آمیزه ای از معارف و تاریخ و ذکر مصائب تلخ و سوزناک، که کمتر نمونه ای در زیارت و نقل های روایی مشابه آن یافت می شود.

نگارنده، در برگردان این اثر، کوشیده است تا در عین وفاداری کامل به متن، مخاطب فارسی زبان امروز را در نظر داشته باشد؛ از سویی باید متن اصلی را مراعات می کرد و از سوی دیگر باید روانیِ خوانش و فهمِ برگردانده فارسی را به شکل مستقل در نظر می داشت.

نویسنده در این کار، بنا را بر متن مورد اعتماد مؤسسه دارالحدیث و منقول از «مزار کبیر» در «دانش نامه امام حسین(ع)» (اثر آیت اللّٰه محمّد محمّدی ری شهری و ترجمه روان و دقیق عبدالهادی مسعودی) گذاشته و جز یکی دو مورد معدود در حد یکی دو کلمه که به متن منقول بحارالانوار نزدیک شده، از آن تخطی نکرده و در عین حال، ترجمه زیبا و عمیق حسین استاد ولی را نیز دیده است.

این کتاب از مجموعه «رستاخیز کربلا» است.