تاريخ : سه شنبه 1395/5/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52914
پایان اولین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام

پایان اولین اجلاسیه آستان های مقدس جهان اسلام

اولین اجلاسیه تولیت های آستان های مقدس جهان اسلام، با تشکیل کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه به کار خود پایان داد.

به گزارش آستان نیوز، تولیت آستان قدس رضوی در آخرین جلسه ای که با حضور تولیت ها و مسئولان عالی اعتاب مقدسه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بر لزوم آشنایی هرچه بیشتر ظرفیت ها و امکانات حرم های شریف اهل بیت(ع) تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اظهار داشت: بالابردن کیفیت، ایجاد تنوع و افزایش گستره خدمات به زائران اهل بیت(ع) از اهم مواردی است که در اجلاسیه نخست بدان تاکید شده و اراده و همت مسئولان و خادمان اماکن متبرکه برآن است که این تفاهمنامه مهم اجرایی شود.

وی تصریح کرد: کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه اجلاسیه اعتاب مقدسه در آستان قدس رضوی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، به عنوان مسؤول کمیته برای پیگیری نکات و موضوعات مورد توافق و دریافت پیشنهادات آتی اقدامات بعدی را انجام خواهد داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آشنایی با ظرفیت های اعتاب مقدسه در حوزه های علمی و فرهنگی، خدمات به زائران و ... می تواند به همکاری و تعامل هرچه بیشتر و ایجاد هم افزایی بیانجامد، تصریح کرد: در این نشست مقرر شد که کمیته ویژه پیگیری تفاهم نامه اجلاسیه برای آشنایی و شناخت هر چه بیشتر از این ظرفیت ها وارد عمل شود و زمینه های همکاری های مشترک را به اطلاع کلیه اعضاء برساند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به فعالیت های مراکز علمی و پ‍‍‍‍ژوهشی آستان قدس رضوی اذعان داشت: تعامل و ارتباط مراکز فرهنگی و علمی وابسته به اعتاب مقدسه با این مجموعه ها می تواند به غنای هرچه بیشتر و توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کمک شایانی نماید که برای تحقق آن بایستی برنامه ریزی شایسته انجام شود.

وی در ادامه اظهار داشت: بحمدالله در همه متولیان اعتاب مقدسه این نگاه و نگرش جهان شمول و فراگیر نسبت به توسعه معارف اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی وجود دارد و این همدلی و تعاون نقشه های شوم دشمنان اسلام و ائمه اطهار(ع) را خنثی خواهد کرد.

شایان ذکر است، این جلسه با حضور تولیت‌ها و نمایندگان آستان‌های مقدس علوی، حسینی، کاظمین، عسکریین، عباسی، حضرت رقیه، فاطمه معصومه(س)، عبدالعظیم حسنی، مسجد مقدس جمکران، نماینده مزارات شیعه کشور عراق، مسجد کوفه، نماینده ولی فقیه در کشور عراق، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :