تاريخ : یکشنبه 1395/5/31 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 52977
انتقال مکتب غنی شیعه به نسل آینده

انتقال مکتب غنی شیعه به نسل آینده

آیت الله العظمی مظاهری با بیان اینکه انتقال مکتب غنی شیعه به نسل آینده در حوزه های علمیه یک واجب عینی است گفتند: طلاب و روحانیون باید در راستای این امر مهم با توسل و توکل مجدانه بکوشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان ، حضرت آیت الله مظاهری، در آئین افتتاحییه سال تحصیلی جدید حوزه اصفهان که در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار شد اظهار کردند:
شیعه از نظر احکام، اخلاق و اعتقادات بسیار غنی و والا است و مصداق کامل شجره طیبه قرآن است  لذا  واجب عینی است که روحانیت این مکتب غنی و دُرّ گران بها را  نسل به نسل آینده انتقال دهد.

معظم له تصریح کردند: این انتقال مکتب غنی شیعه تنها با رابطه کامل با خداوند، با تقید به ظواهر شرع و جدیت حاصل می شود.

حضرت آیت الله مظاهری افزودند: علامه طباطبایی ختم تفسیر المیزان را شب ۲۳ رمضان قرار داده است که این امر پیام مهمی برای طلاب و روحانیون دارد  که باید نسبت به مطالعه اهتمام داشته باشند.

وی در ادامه با بیان خاطرات و آموزه هایی از اساتید بزرگ جهان تشیع نسبت به تعلیق کتب دینی همچون صاحب جواهر ، کفایه، و رسائل ابراز کردند:
در شرایط فعلی درس خواندن و فراگیری علوم حوزوی با جدیت کامل بالاترین ثواب را دارد و واجب عینی است.

این استاد  اخلاق خطاب به طلاب و نوجوانان یادآور شدند: «نمی خواهم، نمی توانم و نمی شود» در تحصیل علوم حوزوی وجود ندارد ، باید در امر فقه سنتی و جواهری و کسب معارف اهل بیت(ع) و فراگیری علوم حوزوی از جمله اخلاق، اعتقادات و احکام کوشا باشیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه عمل صالح فقط عبادت نیست و درس خواندن یکی از مصادق های والای عمل صالح هست گفتند: انتقال مکتب غنی تشیع به نسل آتی عمل صالحی است که تنها در سایه درس خواندن مجّدانه حاصل می شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :