تاريخ : چهارشنبه 1395/6/3
کد خبر: 53058

کتاب «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)»، دومین جلد خود را روانه بازار کرد

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی دومین جلد از کتاب «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» را منتشر و روانه بازار نشر کرد.

به گزارش آستان نیوز، شخصیت بیکرانه و بی مانندحضرت محمد(ص)در سراسر اجتماعات بشری تاثیرگذار بوده و هست و صبح دولت او هیچ گاه غروب نمی کند. سیره و رفتار ایشان به مسلمانان و غیر مسلمانان و دوست و بیگانه راه زندگی، پویایی و به سامانی زندگی معنوی و مادی را می آموزد.

«کتاب سیره پیامبر(ص) به روایتامام رضا(ع)»، در شناساندن خلق و خویرسول گرامی اسلام(ص)یکی از مستند ترین و موثق ترین سیره هاست. زیرا آنچه درباره آن حضرت نقل فرموده اند منقول ازامام حسن(ع)وامام حسین(ع)است که خود در امان حضرتش پرورش یافته اند.

صحت و جامعیت این روایت تا بدان جاست که مورد قبول و تاییدامام کاظم(ع)،امام صادق(ع)وامام باقر(ع)بوده است. افزون بر این، بدان سبب که گفتار و رفتار پیامبر اکرم(ص) بر پایه تعالیم و آموزه های قرآنی استوار است، مطالعه این اثر خوانندگان را با بسیاری از دستورها و فرازهای دینی آشنا می کند.مولف در این کتاب توفیق یافته سیره آن حضرت را با بهره بردن از روایت، به شیواترین روش عرضه کند.

کتاب حاضر در شناساندن دو بعد رفتاری و گفتاری از سیره نبوی تلاش کرده است و در این راستا قرار دارد که نخست سیره عملی پیامبر(ص) را به روایت حضرت رضا(ع) بازگو کند، سپس برای روشن تر شدن آن از شیوه های آموزشی و گفتاری پیامبر(ص) نیز بهره گیرد تا بتواند روشنگر راه و روش پیامبر(ص) در دو بعد رفتاری و گفتاری باشد.

شیوه راه رفتن، چگونگی نگاه، گسترش سلام، همواره اندیشیدن، شیوه حضور در اجتماع، پرهیز از ستایش یا نکوهش خوردنی¬ها، آیین تبسم و لبخند، ویژگی مدیریت و سرپرستی، همواره و هر لحظه به یاد خدا، احترام به همنشین، برآوردن نیازها و... برخی از خصوصیات و ویژگیهای رفتاری رسول مکرم اسلام(ص) است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.

کتاب حاضر در شمارگان ۲ هزار نسخه و در قطع رقعی تهیه و تنظیم شده است. این اثر به قلم توانای محمد حکیمی نگاشته شده و کار ویرایش آن را محمد رضا نجفی بر عهده داشته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :