تاريخ : سه شنبه 1395/6/9
کد خبر: 53158

کتاب « زندگی را از نو آغاز کن » در بازار نشر

کتاب زندگی را از نو آغاز کن از سوی سازمان چاپ و نشر مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،کتاب زندگی را از نو آغاز کن نوشته محدثه سادات طباطبایی از سوی سازمان چاپ و نشر مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سال ۱۳۹۵ چاپ و روانه بازار شد.

زندگی را از نو آغاز کن، یکی از مجموعه کتاب های داستانی تولید شده در مدیریت تدوین متون معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه دارالحدیث است که در جهت ترویج محتوای احادیث، بازنویسی شده اند.

در این کتاب می خوانیم: «درآمد»، «زندگی را از نو آغاز کن»، «... ونعمت پروردگارت را بازگو کن»، «اذکاری بهتر از خدمتکار»، «ناسپاس»، «پاکیزه مانند پیامبران»، «سجاده ای برای دامادی»، «رحمت بر بلال»، «پیشتاز به سوی بهشت»، «در گذرگاه ها» و « از زنان نظرخواهی کنید».

در بخشی از این کتاب با عنوان زندگی را از نو آغاز کن آمده است: ام سلمه گوشه ای نشسته بود.پیامبر صلی الله علیه و آلهمتوجه نگاه غم زده ام سلمه شد. از وقتی پیامبر صلی الله علیه و آله و یارانش به جنگ رفته بودند، فکری، ام سلمه را آزار می داد.

هر روز که از خواب برمی خواست و کارهای تکراری روزانه را انجام می‌داد، آب می آورد، خانه را می روفت، غذا می پخت و لباس می شست، از این همه کارهایی که به نظرش حقیر می آمد، ناراحت بود. به پیامبر صلی الله علیه و آله گفت: «مردان ما دارند با جانشان از دین خدا دفاع می کنند، آن وقت ما زن ها باید هر روزمان را با جا به جا کردن مشتی وسیله، سرگرم کنیم».

صدای خوش پیامبر صلی الله علیه و آله به گوش رسید: «ام سلمه! هر زنی که در خانه شوهرش به قصد مرتب کردن آنجا چیزی را جا به جا کند، خداوند به او نظر لطف می کند و هر کس خدا به او نظر لطف کند، عذابش نمی دهد». ام سلمه که دیگر طاقتش طاق شده بود گفت: همه ثوابها را مردها از آن خود کرده اند، پس چه چیزی برای زنان بیچاره می ماند؟!

حضرت لبخندی زد و فرمود: «آری؛ اما هر گاه زنی باردار شود، به منزله  روزه دار شب زنده داری است که در راه خدا جهاد می کند. پس چون فارغ شود، برایش چنان ثوابی است که عظمتش در تصور تو نمی گنجد. و هر گاه کودکش را شیر می دهد، در برابر هر مکیدنی، ثوابی معادل آزادکردن یک بنده از فرزندان اسماعیل است و چون از شیر دادن فراغت یابد، فرشته ای به پهلوی او می زند و می گوید: زندگی را از نو آغاز کن که آمرزیده شدی». ام سلمه، سرانجام لبخند زد.

«کارگر خدا»، «گرگ ها و گله بی چوپان»، «نماینده زنان»، «عشق وارونه»، «مرد سرد»، «رقص شیطان»، «وقتی آیه نازل شد...»، «به خاطر خدا و رسولش»، «عبادت خدا یا مال دنیا؟» و «آن دو دینار...» از دیگر موضوعات مطرح شده در این کتاب است.

کتاب زندگی را از نو آغاز کن نوشته محدثه سادات طباطبایی از سوی سازمان چاپ و نشر مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در سال ۱۳۹۵ با شمارگان ۱۰۰۰ جلد و به قیمت ۵۰۰۰ تومان در ۸۰ صفحه منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :