تاريخ : دوشنبه 1395/6/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53250
اختتامیه اولین دوره «طرح ولایت» در حرم مطهر رضوی

اختتامیه اولین دوره «طرح ولایت» در حرم مطهر رضوی

آیین اختتامیه اولین دوره خودجوش و مردمی «طرح ولایت» روز جمعه دوازدهم شهریور ماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این مراسم که با حضور بیش از ۸۵۰ دانش‌پژوه از سراسر کشور در تالار قدس کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی برگزار شد، استاد حسن رحیم پور ازغدی طی سخنانی با اشاره به برگزاری این دوره در ۴۰ روز متوالی، چله نشینی را یکی از راه‌های رسیدن به کمالات معنوی و مقامات عالیه دانست.

وی افزود: بسیاری از اهل معنا و بزرگان اهل سیر و سلوک برای دریافت حقایق علمی و معنوی اقدام به چله نشینی می‌کردند و برای تداوم آثار این طرح لازم است این چله نشینی را با چله نشینی‌های دیگر پیوند داد تا تبدیل به یک جریان و حرکت مهم و تاثیر گذار در جامعه شود.

رحیم پور ازغدی با اشاره به مردمی بودن «طرح ولایت» اظهار کرد: جریان‌های خودجوش و مردمی پایه‌گذار بسیاری از کارهای اصلی در جوامع انسانی هستند و برعکس نهادهای رسمی تاثیر چندانی در ایجاد تغییرات و اصلاحات جامعه ندارند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در واقع حاصل یک حرکت مردمی و خودجوش است که حلقه‌های اولیه آن در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و .. به وجود آمد و در نهایت باعث پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش آیت‌الله مصباح یزدی در دفاع و حمایت از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی اظهار کرد: ایشان عمر خود را در راه تقویت و هدایت خطوط فکری جوانان و آموزش دشمن شناسی و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی صرف کرده‌اند.

وی خطاب به دانش‌پژوهان شرکت کننده در این طرح مردمی گفت: شما جوانان نسل دوم انقلاب هستید که در دوره اوج تمدن و بازسازی تمدن اسلامی به سر می‌برید و باید نسبت به مسائل و اتفاقات مهم زمانی که در آن زندگی می‌کنید آگاهی و شناخت داشته باشد.
این کارشناس فرهنگی بیان کرد: شما جوانان در دوره‌ای متولد شده‌اید که اتفاقات بسیار مهمی در حال رخ دادن است که در طول دو قرن گذشته بی‌سابقه بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی ما حل ‌شود و کشورهای اسلامی دوره جدیدی را تجربه کنند.

گفتنی است: طرح مردمی ولایت به همت تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور و تحت تدابیر و آموزه‌های آیت الله مصباح یزدی به مدت چهل روز در مشهد مقدس برگزار شد.
در این طرح دروسی همچون مبانی اندیشه اسلامی برای کسب معارف دینی و تحکیم مبانی اعتقادی تحت نظر اساتید مجرب از مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تدریس شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :