تاريخ : شنبه 1395/6/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 53512
کلاس‌های حدیث‌خوانی حوزه علمیه قم آغاز شد

کلاس‌های حدیث‌خوانی حوزه علمیه قم آغاز شد

معاون آموزش و پژوهش انجمن حدیث حوزه علمیه قم از برگزاری کلاس‌های حدیث‌خوانی حوزه علمیه قم همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

حجت‌الاسلام علی فرهمندیانامروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری کلاس‌های حدیث‌خوانی اظهار کرد: این کلاس‌ها با توجه به تأکید مراجع و علما و بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ استادان توانمند و شایسته از حدیث ازمؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، مرکز تخصصی علوم حدیث و انجمن حدیث برای تدریس در این دوره‌ها انتخاب شده‌اند تا طلاب با شرکت در این دوره‌ها با آموزه‌ها و معارف حدیثی آشنا شوند.

معاون آموزش و پژوهش انجمن حدیث حوزه علمیه قم از برگزاری کلاس‌های حدیث‌خوانی حوزه علمیه قم همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد و افزود:

این کلاس‌ها هر هفته یک جلسه و تا پایان سال تحصیلی ۲۵ جلسه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های حدیث‌خوانی از سوی ۳۴  استاد تدریس می‌شود، گفت: این کلاس‌ها شامل ۱۹ کلاس برای کتاب شریف الکافی،  هشت کلاس برای  صحیفه سجادیه و ۹ کلاس برای آموزش حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه است.

فرهمندیان با اشاره به هدف برگزاری کلاس‌های حدیث‌خوانی گفت: افراد با شرکت در این کلاس‌ها علاوه بر یادگیری خواندن صحیح حدیث، می‌توانند از ترجمه و فهم آن آگاه شوند.

وی در نظرگیری امتیاز و نمره برای طلاب را از اقدام مدیریت حوزه علمیه قم برای این دوره ذکر کرد و افزود: طلابی که در سطح دو تحصیل می‌کنند با گذراندن این دوره، سه نمره به درس‌های رجال و درایه آنها افزوده می‌شود، همچنین طلابی که سطح خارج فقه و اصول را می‌گذرانند اگر تا پایان کلاس‌های آموزشی شرکت کنند، سه نمره به مصاحبه علمی فقه آنها اضافه می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش انجمن حدیث حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این دروس هر هفته در مساجد پردیسان و شهرک مهدیه برای تسهیل آموزش طلاب ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۸ کلاس آموزش حدیث‌خوانی در مدارس حوزه علمیه استان قم در سال گذشته برگزار شده است، گفت:

این دوره‌ها در فیضیه، دارالشفاء، مدرسه آیت‌الله گلپایگانی و ... برگزار شد که هزار و ۵۰۰ نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

فرهمندیان خاطرنشان کرد: حدیث‌خوانی کتاب شریف کافی که سال گذشته در همین کلاس‌ها تدریس شده بود، در پایگاه اطلاع‌رسانی حدیث شیعه به نشانی www.hadith.net برای علاقه‌مندان قابل دسترسی است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :