تاريخ : یکشنبه 1395/7/18
کد خبر: 53596

کتاب "واقعه عاشورا در منابع کهن"، منتشر شد

چاپ اول کتاب "واقعه عاشورا در منابع کهن" به کوشش گروه سیره نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث از سوی انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در کتاب حاضر، متن گزارش های منابع ششگانۀ یادشده از وقایع کربلا، همراه با ترجمه، به صورت کتاب مستقل در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

منابع حدیثی و تاریخی فراوانی، حادثهکربلارا گزارش کرده اند؛ ولی می توان گفت که در میان همه آنها، شش منبع به دلیل قدمت، اعتبار نسبی، جامعیت و نیز پیوستگی روایت از گذشته تا امروز به گستردگی مورد استناد قرار گرفته اند.

این منابع عبارت اند از: «تاریخ الطبری»، «الارشاد»، «الفتوح»، «الملهوف»، «امالی الصدوق»، «مقاتل  الطالبین».

گروه سیره نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث  نیز در نگارش دانش نامهامام حسین علیه السلاماز این شش منبع، فراوان بهره گرفته و حتی متن کامل گزارش های این منابع را در پایان کتاب آورده است.

اما از آنجا که شاید افرادی نمی توانند و یا نمی خواهند دورۀ شانزده جلدی دانش نامه یاد شده را تهیه کنند و در حال، مایل اند منابع یاد شده را داشته باشند در کتاب حاضر متن گزارش های منابع ششگانۀ یاد شده از وقایع کربلا، همراه با ترجمه به صورت کتاب مستقل در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

چاپ اول کتاب "واقعه عاشورا در منابع کهن" به کوشش گروه سیره نگاری پژوهشکده علوم و معارف حدیث، شمارگان هزار نسخه، قطع وزیری (سلفون)، ۱۰۲۹ صفحه و بهای ۵۰ هزار تومان در شهریور ۹۵ توسط انتشارات دارالحدیث چاپ و منتشر شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :