تاريخ : چهارشنبه 1395/7/7
کد خبر: 53672

کتاب "پیدایش نام شیعه و سنی" در بازار نشر

کتاب "پیدایش نام شیعه و سنی"، جلد اول از مجموعه سه جلدی «تاریخچه پیدایش شیعه و سنی» به قلم حجت الاسلام و المسلمین سید علی رضا حسینی توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مجموعه سه جلدی «تاریخچه پیدایش شیعه و سنی» در سه محور «پیدایش نام شیعه و سنی، پیدایش واقعیت مذهب شیعه و سنی، تحریف تاریخ در بیان پیدایش مذاهب» تحقیق و تدوین گردیده که جلد اول آن با عنوان «پیدایش نام شیعه و سنی» راهی بازار نشر شده است.

در قسمتی از کتاب می خوانیم: جامعه جاهلی در سیاه چاله های فرهنگی فرو رفته بود و روز به روز بر ظلمت خود می افزود؛ تا آنکه نور تابناک محمدی دمید و فجر الهی بر آسمان و زمین تابید و تاریکی ها زدوده شد و اسلام بر  فراز گردید.

آنگاه بود که افکار و انظار حسودان تاب دیدن درخشش نام محمد و علی (علیهما السلام) را نداشت و از نخستین لحظه برای انحراف در تلاش بودند تا بتوانند مردم را از نور الهی محروم کنند و بار دیگر قدم در ظلمت گذارند و تفرقه و عداوت را جایگزین وحدت و الفت کنند. با افول خورشید تابناک نبوت متاسفانه نگرانی ها لباس تحقق بر تن پوشید و پیکر جامعه اسلامی بر اثر توفان سهمگین حوادث از هم گسیخت و انشعاب مسلمانان به فرقه ها و مذاهب مختلف اتفاق افتاد.

در این کتاب بحث های مختلفی درباره لغت شناسی شیعه و بررسی آن در قرآن و احادیث و تفاسیر خاصه و عامه انجام شده و همچنین به بررسی لغت اهل سنت و اطلاق آن نیز پرداخته شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب و یا اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۴۹۸۸ – ۰۲۵۳۷۷۳۳۴۱۳ انتشارات دلیل ما تماس بگیرند.

کتاب «پیدایش نام شیعه و سنی»، جلد اول از مجموعه سه جلدی «تاریخچه پیدایش شیعه و سنی» در ۱۷۲ صفحه و قیمت: ۷۰۰۰ تومان در قطع رقعی منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :