تاريخ : سه شنبه 1395/7/13 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54038
دو رکن اساسی محبوبیت خدمتگزاران نظام اسلامی

دو رکن اساسی محبوبیت خدمتگزاران نظام اسلامی

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ضمن تقدیر از خدمات نیروی انتظامی و فرماندهی آن اظهار داشت : راز جاذبه معنوی و محبوبیت خدمتگزاران نظام اسلامی را بااستناد به آیه شریفه " ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا " ایمان و عمل صالح برشمرد و گفت: اگر کسی دین برایش فقط الفاظی بر زبانش نبود، بلکه حقایق اسلامی را باور کرد، همه کارها را برای خدا انجام می دهد، زیرا خداوند دوست دارد، بنده ای را که وقتی کاری انجام می دهد، آن را خوب و با اتقان انجام دهد.

پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام:

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام ضمن تقدیر از خدمات نیروی انتظامی و فرماندهی آن اظهار داشت : کارگزاران جمهوری اسلامی و از جمله عزیزان در نیروی انتظامی در بخش ها و رده های مختلف باید تلاش کنند، از طریق عمل صالح و بهره گیری از رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام به موفقیت های بیش از پیش در حوزه فردی و اجتماعی  رسیده و با جلب هرچه بیشتر رضایتمندی مردم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی را مستحکم ترکنند، تا با تداوم انقلاب اسلامی پرچم جمهوری اسلامی به دست صاحب اصلی خود،حضرت بقیه الله الاعظمبرسد.

آیت الله محمدی ری شهریدر دیدار مسئولان عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ ، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و آرزوی تقویت هرچه بیشتر بنیه معنوی این مجموعه از خدمتگزاران نظام اسلامی گفت: بحمدالله موفقیت های این نیرو در گذشته و اکنون خیلی خوب و موثر بوده و با فرماندهی خود که شخص بسیار شایسته و دوست داشتنی است، خدمات شایانی را توانسته است به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه  ارائه کند  از این رو امیدواریم زحمات همه فرماندهان و همه عزیزان در این مجموعه و هم روحانیت معظم و نیروهای اداری همگی مورد عنایتحضرت بقیه الله الاعظمباشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در این دیدار، نکته مهمی که باید در هفته نیروی انتظامی مورد توجه قرار گیرد را مرور بر اقدامات گذشته و برنامه ریزی برای تقویت هرچه بیشتر نقاط قوت در اقدامات دانست .

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث مدیر خوب را مدیری برشمرد که با مرور اقدامات گذشته نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کند و برای سال های آتی، به نقاط قوت خود افزوده و از نقاط ضعف خود بکاهد.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین در این نشست راز جاذبه معنوی و محبوبیت خدمتگزاران نظام اسلامی را بااستناد به آیه شریفه "ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا" ایمان و عمل صالح برشمرد و گفت: اگر کسی دین برایش فقط الفاظی بر زبانش نبود، بلکه حقایق اسلامی را باور کرد، همه کارها را برای خدا انجام می دهد، زیرا خداوند دوست دارد،  بنده ای را که وقتی کاری انجام می دهد، آن را خوب و با اتقان انجام دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بیان کرد: اگر کسی تلاش کند در مرتبه نخست مبانی اعتقادی اش صحیح باشد و در مرتبه دیگر کاری که بر عهده او گذاشته  شده را خوب و درست انجام دهد ، طبعاً مورد رضایتمندی و علاقه مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث همچنین با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گفت: اگر کسی با توجه قلبی رو به سمت خدا کند، خدا دل های مردم را به سوی او متمایل خواهد کرد و همچنین در روایات دیگر حضور قلب در نماز، زهد و بی رغبتی به دنیا ازدیگرعواملی برشمرده شده که باعث می شود خدای متعال محبوبیت فرد را در دل دیگران  افزون گرداند.

آیت الله محمدی ری شهری همچنین تواضع و فروتنی ، حُسن خُلق ، حُسن برخورد ، خوش گمانی ( بجز در مواردی که قرائنی بر ارتکاب جرم وجود دارد ) را از عوامل محوبیت برشمرد که در روایات اهل بیت (علیهم السلام) مورد تأکید قرار گرفته است . این ویژگی ها برای همه مسلمانان به ویژه برای نیروی انتظامی به دلیل ارتباط تنگاتنگ آنها با مردم ضروری است .

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :