تاريخ : شنبه 1395/8/1
کد خبر: 54101

چاپ دوم کتاب «خطبه‌های آتشین» امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س)

کتاب «خطبه‌های آتشین» خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد در کوفه، شام و مدینه است.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، در مقاطع حساسی از تاریخ شاهد تاثیرگذاری عمیق سخن در قلب انسان‌ها هستیم به گونه‌ای که بسیاری از قدرت‌ها و توانمندیهای ظاهری را تحت الشعاع قرار داده‌اند و توانسته است مسیر تاریخ را دگرگون کند. این روزهای ماه محرم یادآور وقایع پس از عاشورا و روشنگری‌هایحضرت زینب (س)وامام سجاد (ع)است که با کلام خود توانستند پیامعاشورارا زنده نگه دارد.

از شگفت آورترین سخنانی که آثار آن به سرعت در میان مردم پدیدار و موجب تغییرات اساسی در جامعه خویش شد و افکار را در قبال موضوعی بسیار مهم دگرگون کرد، کلام بانویی بلیغ از خاندان رسالت است که در خطابه خود رسالت جد بزرگوار و بلاغت پدر مظلومش را به نمایش گذاشت و بینی ستمگران و مستکبران را چنان به خاک مالید که تا ابد موجب عبرت و درس آموزی خواهد بود.

کتاب «خطبه‌های آتشین» به بیان آن سخنانی می‌پردازد که برخاسته از دل، بهره گرفته از معنی و قالب یافته در الفاظ زیبا و آرایه‌های دل نشین و جان نواز است. سخنانی که موجب انقلاب، تحول و ماندگاری کلام و پیام عاشورا شدند و  آثار پربرکت آن تا به امروز نهضتامام حسین (ع)را زنده نگه داشته است.

این کتاب خطبه‌های حضرت زینب و امام سجاد در کوفه، شام و مدینه است که به همت محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه شده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

«به خدا من جز از خدا بیم ندارم و جز به او شکایت نمی‌برم. پس هر نیرنگی که داری به کار بند و همه تلاشت را بکن و از هیچ کوششی فروگذار مکن! به خدا سوگند لکه ننگ آنچه بر سرما آوردی، هرگز سترده و پاک نخواهد شد. سپاس خدا را که کار سادات جوانان بهشت را با سعادت پایان داد و بهشت را برای آنان واجب ساخت.»

انتشارات به نشر چاپ دوم کتاب «خطبه‌های آتشین» را در ۶۴ صفحه و قطع جیبی با قیمت ۴۵۰۰ تومان منتشر کرده است. برای تهیه کتاب به صورت آن لاین می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :