تاريخ : چهارشنبه 1395/8/5 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54224
کیفیت بالای آثار دارالحدیث در حوزه عمومی‌سازی معارف

کیفیت بالای آثار دارالحدیث در حوزه عمومی‌سازی معارف

مدیر متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: آثار مؤسسه دارالحدیث در زمینه عمومی‌سازی معارف کیفیت بالایی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،خبرگزاری فارس از قم، مصطفی پورنجاتی ظهر سه شنبه ۴ آبان ماه در مراسم رونمایی از آثار جدید موسسه دارالحدیث که در محل انتشارات این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به کیفیت آثار تولیدی مؤسسه دارالحدیث اظهار کرد: روشی که در مؤسسه دارالحدیث برای عمومی‌سازی معارف بکار گرفته شده، روش بسیار با کیفیت و سطح بالایی است و امروز برخی از نتایج آنها را مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای مخاطبان این آثار که به طور عمده جوانان هستند، ارزش و اهمیت زیادی قائل شدیم و سعی شده بیشترین جاذبه در تولید این آثار رعایت شود، به دلیل شأن والای معارف باید بالاترین کیفیت را در نشر این موارد به کار بگیریم.

مدیر متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه نشر دارای مراحل مختلفی مانند تحقیق، نگارش مباحث، آماده‌سازی و چاپ و نشر است، گفت:

پشتیبانی‌های لازم صورت گرفته تا سطح بالای کیفی آثار به بالاترین میزان خود برسد.

وی با اشاره به انتشار کتاب زندگی و بندگی گفت:

تحقیق و نگارش این کتاب یک سال و نیم طول کشیده و سبک جدیدی از ترویج معارف در آن بکار رفته است، در این کتاب تنها به نقل آیات و روایات اکتفا نشده است.

پورنجاتی عنوان کرد:‌ متن‌های جذابی در این کتاب وجود دارد که در متن‌ها آیات و روایات تعبیه شده و به مسائل روز و نکات کاربردی مربوط به زندگی به طور کامل توجه شده و برای جوانی که نسبت به آموزه‌های دینی اطلاعات کاملی ندارد، مجموعه جامع و قابل استفاده‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب می‌تواند وارد مدخل‌های مختلف کتاب شود و در یک متن کوتاه به مهم‌ترین موضوعات مربوط به موضوع و مسأله اشراف پیدا کند.

مدیر متون ترویجی مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه بالغ بر ۱۱۰ عنوان اثر ترویجی در فاصله زمانی چهار سال در گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان به زبان‌های فارسی، انگلیسی و فرانسوی منتشر شده است، گفت: بدون تردید مردم به این آثار نیاز دارند ولی مستلزم این است که بدانند و آگاه باشند که این آثار تولید شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :