تاريخ : دوشنبه 1395/8/10 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 54385
سکه های اهدایی به آیت الله ری شهری برای ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم علیه السلام هدیه شد

سکه های اهدایی به آیت الله ری شهری برای ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم علیه السلام هدیه شد

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، سکه هایی که از سال 79 به پاس تقدیر برخی از تالیفات و پژوهش ها به ایشان اهداء شده و در موزه آستان مقدس نگهداری می شد، برای ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اهداء کردند.

در نامه ای که از سوی آیت الله محمدی ری شهری در این باره نوشته شده آمده است:

 «به حمد الهی از سال 1379 هجری شمسی که به نام خجسته مولا امیرالمومنین علیه السلام نامگذاری شد، تاکنون جوایزی در تقدیر از شماری از تالیفات و پژوهش ها مانند موسوعه امام علی ابن ابیطالب علیه السلام، نهج الذکر، دانشنامه امام مهدی ارواحنافداه و ... به اینجانب اهداء شده است، بخشی از این هدایا به دستیاران پژوهش و دیگران تقدیم گردید و بخش دیگر را که مشتمل برای 5/52 سکه بهار آزادی است برای ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اهداء می کنم.»

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در پایان این نامه اظهار امیدواری نموده است که در پرتوی عنایات الهی و مساعدت همه علاقمندان به خاندان پیامبراکرم صلی الله علیه و آله و سلم بزودی شاهد اتمام ساخت این ضریح نورانی باشیم. هرچند مضجع جد بزرگوارش و سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه السلام همچنان در کنج غربت است.

مسئولیت طراحی و نظارت بر ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در اواسط سال 92در جلسه‌ای با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به استاد فرشچیان سپرده شده است.

ابعاد ضریح جدید حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، همانند ضريح فعلي ۳ در ۴ متر بوده و از نقره و آب طلا در ساخت آن استفاده شده است. اسكلت اوليه اين طرح توسط دكتر ميرزا علي تهراني طراحي شده است و استاد محمود فرشچيان نقوش این ضریح را طي دو سال طراحي نموده اند.

نقره به کار رفته در این طرح ترکیبی از نقره و پالادیوم است که به استحکام این کار کمک خواهد کرد.

بنابر این گزارش، بانیان و مومنان می توانند جهت مشارکت در ساخت ضریح حرم مطهر کمک های نقدی خود را به حساب 01005842835007 بانک ملی ایران و یا به دفتر نذورات آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) ارائه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :