تاريخ : چهارشنبه 1395/9/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 55235
پژوهش ها ناظر به نیاز روز و جامعه جهانی باشد

پژوهش ها ناظر به نیاز روز و جامعه جهانی باشد

رئیس موسسه دارالحدیث گفت: امروزه باید به شکلی فعالیت کرد که نیازهای روز جامعه، نظام اسلامی و جامعه جهانی با استفاده از معارف ناب دینی برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیتالله محمدی ری شهری امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه قرآن و حدیث گفت:
همواره تاکید داشته ام که پژوهش های دارالحدیث باید ناظر به سه عنصرپژوهش های بنیادی، راهبردی و کاربردی باشد.

وی افزود: امروزه باید به شکلی فعالیت کرد که نیازهای روز جامعه و نظام اسلامی و جامعه جهانی با استفاده از معارف ناب دینی برطرف شود؛ در بحث زیرساخت ها و ترجمه متون بسیار مهم و پژوهش های روش شناختی و پژوهش های ناظر به نیاز روز باید جدی عمل شود.

رئیس مومسسه دارالحدیث با بیان این مطلب که بزرگان دین، ما را به فهم و درایت در حدیث و نقل و فهم عمیق آن سفارش کرده اند گفت: درایت و هدایت نه تنها به هم متربط هستند، بلکه آنها را نیز نمیتوان از هم جدا کرد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث اظهارکرد: باید در خود نظر افکنیم که این انس با روایات و قرآن چه تاثیری در رشد معنوی ما داشته است تا در آینده مشخص شود که چه تاثیری میتوانیم در دیگران ایجاد کنیم.

وی گفت: اگر این مباحث تاثیری در ما ایجاد نکند در واقع همه این فعالیتهای پژوهشی قرآنی و حدیثی در واقع در حد همان قرائت و کتابت خواهد بود و مرتبه بیشتری برای ما بار نخواهد شد.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اهمیت بحث هدایت در قرآن گفت: اگر به عمق قرآن که همان عنصر هدایت است دست نیابیم، بهرهای از این همه تلاش در زمینه پژوهش قرانی و حدیثی دست نیافتهایم.

آیت الله ری شهری عنوان کرد: روایات بسیاری در منظومه مکتب اهل بیت(ع)وجود دارد که بر نقش قرآن و عنصر هدایت تاکید دارند؛ درایت ما از حدیث و قرآن زمینه ساز هدایت و نورانیت است و اگر این تاثیرگذاری انجام نشود ضرر کردهایم.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :