تاريخ : پنج شنبه 1395/10/9
کد خبر: 55569

انتشار بیش از 215 کتاب با موضوع سیره معصومین(ع) در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز علمی و پژوهشی از ابتدای تاسیس تا کنون 218 کتاب را با موضوع سیره معصومین (ع) و سرگذشت نامه ها به چاپ رسانده است.

به گزارش آستان نیوز، این مرکز علمی، پژوهشی، با هدف تامین نیازهای فرهنگی مجموعه عظیم آستان قدس رضوی و زائران غیر ایرانی این آستان مقدس، ترویج معارف اسلام ناب محمدی(ص) و تامین نیازهای حوزه علمیه به فعالیت خود ادامه داده و آثار خود را به چاپ رسانده است.
«آرامگاه های خاندان پاک پیامبر(ص)»، «آینه الفت» به زبان اردو، « اخلاق رضوی، نگاهی به رفتار فردی و اجتماعی امام رضا(ع)»، «از علی آموز اخلاص عمل»، «اصحاب کهف در تورات و انجیل و قران»، «امام باقر(ع) جلوه امامت در افق دانش» و «امام رضا(ع) به روایت اهل سنت» عناوین برخی از این آثار است.
همچنین برخی از این آثار به زبان های مختلف دنیا از جمله  انگلیسی، اردو،  تاجیکی روسی و عربی تالیف شده است که کتاب های آینه الفت،امام رضا(ع)به روایت اهل سنت، امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان و امام سجاد (ع) پیشوای چهارم و.... برخی از این آثار است.
چندین اثر از آثاری که با موضوع سیره معصومین (ع) و سرگذشت نامه ها، به چاپ رسیده است. در جشنواره های مختلف به ویژه، کتاب سال رضوی، جشنواره فرهنگی هنری اسلامی امام رضا(ع)، و... برگزیده و شایسته تقدیر شده است که از جمله آن می توان به کتاب‌های«هشاد و هشت کلام از هشتمین امام(ع)»، «امام حسین و پگاه پیروزی»، « امام باقر(ع) جلوه امامت در افق دانش »، « امام علی بن موسی الرضا(ع) زندگانی و سیره»، «پرتویی از مکتب عاشورا»، «تجلی عاشورا در هنر ایران» و... اشاره کرد.
بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در زمینه های «قرآن و علوم قرآنی»، «حدیث»، «فقه و اصول»، «عقاید، کلام، فلسفه و عرفان، فرق و مذاهب»، «زبان، ادب و هنر اسلامی»، «اسلام، حقوق و علوم اجتماعی»، «اخلاق اسلامی و علوم تربیتی» و.... نیز آثاری را به چاپ رسانده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :