تاريخ : چهارشنبه 1395/11/6 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56088
محبت اهل بیت(ع) شرعا و عقلا واجب است

محبت اهل بیت(ع) شرعا و عقلا واجب است

سومین روز نشست بزرگ اسلامی مصر توسط صوفیان فرقه "ناصریه شاذلیه" مصر برگزار شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سومین روز نشست بزرگ اسلامی مصر توسط صوفیان فرقه "ناصریه شاذلیه" مصر برگزار شد. این مراسم به مناسبت سالروز ورود سر مبارکامام حسین علیه السلامبه مصر برگزار شد؛ چراکه مصری ها بر این باورند سر مبارکامام حسیندر مصر مدفون است و از طرفی این روز را نیز روز تولد امام حسین علیه السلام می دانند و صوفیان مصر که از محبان اهل بیت(ع) هستند این روز را گرامی می دارند و جشن می گیرند.

سخنرانان این مراسم المهتدی الشریف مشاور تبلیغاتی فرقه ناصریه شاذلیه، شیخ حبیب علی الجفری از مبلغان اسلامی یمن، دکتر محمد یحیی الکتانی استاد فقه و حدیث و تصوف الازهر، شیخ اشرف سعد الازهری، سید المطعنی بودند و جمعی از مشایخ طرق صوفیه مصر و علمای الازهر نیز در این مراسم حضور داشتند.

به محبت اهل بیت(ع) افتخار می کنیم

در این مراسم المهتدی الشریف مشاور تبلیغاتی فرقه صوفیه ناصریه شاذلیه گفت:

اوضاع کنونی مصر و شرایط نابسامان اقتصادی و حملات گروه های تروریستی بر ما ایجاب می کند که اختلافات فکری و اعتقاید را کنار بگذاریم و متحد شویم.

وی افزود: مراسمی که ما برای بزرگداشت میلادامام حسین علیه السلامو ورود سر مبارک ایشان به مصر برگزار می کنیم نباید به بهانه ای برای متهم کردن صوفیان به تشیع تبدیل شود، چون ما بر این باوریم که محبت یک موهبت الهی است که در قلب هرکه بخواهد جای می دهد و اگر کسانی می خواهند ما را به محبتاهل بیت(ع)متهم کنند ما به این اتهام افتخار می کنیم و علاوه بر این ما در مراسم امسال پیامی داریم که دوست داریم آن را به گوش همه برسانیم که ما دست دوستی و آشتی خود را به سوی همه دراز می کنیم و در پیشگاه امام حسین علیه السلام و این مجلس حسینی اعلام می کنیم که مصر نیازمند شهروندان وفادار است تا بتواند بحران ها را پشت سر بگذارد.

محبت اهل بیت(ع) شرعا و عقلا و طبعا واجب است

از سوی دیگر دکتر محمد یحیی الکتانی استاد فقه و حدیث و تصوف الازهر در سخنان خود گفت:

سخن گفتن از محبت جان و دل صوفیان را ربوده و ما بر این باوریم که محبتپیامبرواهل بیتایشان شرعا و عقلا و طبعا بر تمام مسلمانان واجب است؛ چراکه قرآن کریم می فرماید «قل لا أسألکم علیه أجرا إلا المودة فی القربی» و دلیل وجوب عقلی محبت اهل بیت این است که کمترین چیزی که ما می توانیم به پیامبر هدیه کنیم این است که اهل بیت ایشان را دوست بداریم و علاوه بر این هر طبع سلیمی اهل بیت را دوست دارد.

وی افزود: هر طبع سلیمی حسن و حسین و تمام اهل بیت(ع) را دوست دارد و برگزاری جشن ورود سر مبارک امام حسین علیه السلام به مصر توسط مردم مصر نشانه وجود محبت اهل بیت(ع) در قلوب این مردم است و من به حاضران توصیه می کنم که این محبت را به عمل تبدیل کنند و در زندگی خود نیز به اهل بیت(ع) اقتدا کنند.

محبان اهل بیت(ع) کسی را تکفیر نمی کنند

پس از آن یحیی الجفری سخنران یمنی محبوب صوفیان در سخنان خود با اشاره به محبت و فضیلت آن گفت:

مصر و مردم آن محبت را به همه آموخته اند و ما این حقیقت را در مردم مصر مشاهده کرده ایم و این محبت آنها برگرفته از معرفت آنها نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.

الجفری در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه صوفیان درباره شیعه گفت: محبان واقعی اهل بیت کسی را تکفیر نمی کنند و علاوه بر این ما اجازه نمی دهیم کسی به صحابه و همسران پیامبر اهانت کند.

لازم به ذکر است بسیاری از مراجع عظام تقلید شیعه به حرمت اهانت به صحابه و همسران پیامبر فتوا داده اند و در مواضع متعدد بر این مطلب تاکید کرده اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :