تاريخ : پنج شنبه 1395/11/7 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56116
امّت اسلام به حضرت زینب(س) افتخار مي‌کند

امّت اسلام به حضرت زینب(س) افتخار مي‌کند

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها) با عنوان «شکوهِ شکيبايی» در زنجان تصریح کردند:
امروز زنان مسلمان افتخار دارند، الگوي زندگي خود را حضرت زينب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ايشان وظايف ديني و شرعي خود را فرا مي‌گيرند،

به گزارش خبرگزاری «حوزه» متن پیام این مرجع تقلید به همايش ملّی حضرت زينب (سلام‌اللّه عليها)  با عنوان «شکوهِ شکيبايی» در زنجان به این شرح  است:

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله الحکیم فی کتابه الکریم:

«وَ الذَّاكِرِينَ اللّهَ كَثِيرًا وَ الذَّاكِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْرًا عَظِيمًا»

(سوره مبارکه احزاب، آیه ۳۵)

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت بزرگان و عزيزان حاضر در اين همايش با شکوه و نوراني که براي تجليل و تکريم از مقامات عاليه و مواقف عظيمه حضرت زينب کبري (سلام‌الله عليها)، عالمه‌ی غير معلّمه، نائبة الزّهراء و شريکة سيّد الشهداء برگزار گرديده است؛ اين افتخار بزرگ که نصيب برگزارکنندگان محترم اين همايش و شرکت‌کنندگان ارجمند شده است را گرامي مي‌داريم.

زينب، آري زينب يک اسم با چهار حرف، امّا داراي همه فضائل انسانيت، و همه ارزش‌هايي که خداوند در سوره مبارکه احزاب آيه ۳۵، براي مرد و زن برشمرده است.

الگوي ايمان و علم و معرفت، اسوه‌ی صبر و حلم و بردباري، نمونه‌ی بارز صداقت و استقامت و شجاعت، و بانوئي که در بلاغت و شيوائي بيان، و رسائي گفتار، زبان پدر را در دهان داشت، و همه مکارم اخلاق مادر حضرت زهرا (سلام الله عليها) در وجودش، جمع بود. او نه فقط افتخار زنان مسلمان است، بلکه امّت اسلام زن و مرد، به چنين بانوئي افتخار مي‌کند.

سيره‌ی او، حجاب و عصمت و عفّت او، عبادت او، عظمت و بزرگي و متانت او، همه افتخارانگيز است.

مواضع اين بانوي بزرگ اسلام در حمايت و دفاع از ارزش‌هاي ديني، و مبارزه با حکومت مستکبران تاريخ، آن‌چنان کوبنده بود که براي هميشه، حاکمان جبّار و ستمگر بني اميّه را به زباله‌دان تاريخ فرستاد، و آنان را منفور جهانيان، و مورد لعن و نفرين آزادگان قرار داد.

حضرت زينب کبري (سلام الله عليها) حقيقةً پيام‌آور حماسه عاشوراي حسيني، و تکميل‌کننده نهضت سرور آزادمردان جهان است. خطبه‌هاي آتشين آن حضرت در کوفه و شام، در کاخ‌هاي ظلم و استبداد امويان، هرگز از خاطره‌ی تاريخ محو نخواهد شد، و امروز زنان مسلمان افتخار دارند خود را از دوستداران آن حضرت بدانند، الگوي زندگي خود را حضرت زينب (علیهاالسلام) قرار داده، و از ايشان وظايف ديني و شرعي خود را فرا مي‌گيرند، و در اين برهه از زمان، با حفظ حجاب و عفاف خود، به جهانيان اعلام مي‌کنند که به اصول و ارزش‌هاي ديني و اخلاقي احترام نموده، و رضايت قلب مقدس حضرت ولي الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشريف) را بر هر چيز ديگر مقدّم مي‌دارند.

سلام بر همه بانوان مسلمان، و درود بر همه‌ی رهروان واقعي حضرت زينب (سلام‌الله عليها)، والسلام عليکم و رحمةالله

لطف اللّه صافی

۲۵ ربیع الثانی ۱۴۳۸ هـ.ق

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :