تاريخ : سه شنبه 1395/11/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 56488
رهبری الهی نقطه امید بشریت است

رهبری الهی نقطه امید بشریت است

آیت‌الله ری شهری در جلسه تفسیر سوره بقره با بیان اینکه رهبری الهی نقطه امید بشریت است، گفت: نتیجه درگیری دو جریان حق و باطل پیروزی جریان حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیتآستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز ۱۹ بهمن ماه در جلسه تفسیر سوره بقره که در همین آستان برگزار شد، اظهار داشت: متقین به آنچه که بر پیامبر(ص) نازل شده ایمان دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه لفظ نزول در قرآن کریم شامل آیات الهی و احادیث قدسی می‌شود،
گفت:برخی همه کلام رسول اکرم را نزول الهی می‌دانند و اعتقاد دارند که همه سخنان ایشان وحی است.

آیت‌الله محمدی ری شهری ادامه کرد: خداوند در قرآن کریم در پاسخ به منکران وحی می‌فرماید:
آیات قرآن وحی الهی و کلام خداوند است؛ بنابراین آیات قرآن کریم و احکام الهی وحی است، احکام به این سبب وحی است که پیامبر برای تشریح احکام از سوی خداوند متعال اختیار داشت.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد:

امام صادق(ع) فرمودند: پیامبر تربیت شده خداوند بودند و پروردگار به همان صورت که خواست ایشان را تربیت کرد
و فرمود: امر کن و از نادانان روی گردان باش، در این حال که خداوند رسولش را تربیت کرد ایشان را نیز ستود و او را خلق عظیم خواند و به مرتبه‌ای از انسانیت رساند که دین خود را به ایشان تنفیذ کرد به همین سبب به رسولش اختیار تشریح داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متقین به همه پیامبران الهی ایمان دارند،
گفت: عدم ایمان به سایر پیامبران انکار توحید است در حالی که حکمت الهی بر این اساس قرار گرفته که در هیچ مقطع زمانی زمین خالی از رسول نباشد پس لازمه ایمان به پیامبر و قرآن کریم پذیرفتن رسالت سایر انبیای الهی نیز هست.

وی افزود: اعتقاد به جریان پیوسته رهبری الهی در طول تاریخ وجود داشته و این نقطه امید آفرین برای بشر به شمار می‌رود و نشان از درگیری دو جریان حق و باطل و پیروزی حق دارد.

رییس دانشکده دارالحدیث با اشاره به لفظ "آخر" که در سوره بقره ذکر شده،
عنوان کرد: قرآن کریم زندگی قبل از مرگ را زندگی اول و پس از آن را زندگی پسین بیان کرد؛ آخرت متاخر از عالم دنیا است و زمان در معنا ندارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: انسان نباید به دنیای فانی دل ببندد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :