تاريخ : سه شنبه 1395/12/10
کد خبر: 56943

رونمایی از چهار کتاب در آیین اختتامیه جشنواره قرآن و عترت استان گلستان

چهار کتاب «فصلنامه آیت بوستان»، «مائده‌های آسمانی»، «درسنامه قرآن» و «دیوان اشعار ترکمنی» با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره متمرکز قرآن و عترت در استان گلستان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی معاونتقرآن و عترتوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین متمرکز اختتامیه ١٠ جشنواره قرآن و عترت در زمینه‎های مختلف، دوشنبه نهم اسفندماه با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
کتاب‌های «فصلنامه آیت بوستان» اثر دکتر محمدحسین مردانی نوکنده، «مائده‌های آسمانی» تالیف شفیع طاهری، «درسنامه قرآن» به قلم دکتر علی‌اکبر محمدی مهر و «دیوان اشعار ترکمنی» نوشته دکتر آنه طواق آخوند گلشاهی در این آیین رونمایی شد. تجلیل از نفرات اول برگزیدگان ١٠ جشنواره قرآن و عترت گلستان از دیگر برنامه‌های آئین اختتامیه جشنواره متمرکز قرآن و عترت استان بود.
راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی، بازگشت به فرهنگ قرآن است و قرآن از بدو تولد تا انتهای زندگی می‌تواند راهنمای ما باشد. چالش‌های بزرگ جامعه ناشی از فاصله با قرآن است و اگر جامعه به نور قرآن منور شود، اجزای آن پاک خواهد شد. سیاست و اقتصاد ما باید مبتنی بر ارزش‌های قرآنی باشد، زیرا در سیاست قرآنی مبانی انسان‌شناختی نهفته است.

بازگشت به فرهنگ قرآن راه نجات جامعه خسته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین گفت: قرآن مسیر اصلی ما برای رسیدن به قله‌های تعالی و توسعه و فضیلت است و اگر می‌خواهیم انسان‌های سالم و پاک‌دست در جامعه داشته باشیم، باید به گفتمان قرآن توجه کنیم.
وی افزود: راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی، بازگشت به فرهنگ قرآن است و قرآن از بدو تولد تا انتهای زندگی می‌تواند راهنمای ما باشد. چالش‌های بزرگ جامعه ناشی از فاصله با قرآن است و اگر جامعه به نور قرآن منور شود، اجزای آن پاک خواهد شد. سیاست و اقتصاد ما باید مبتنی بر ارزش‌های قرآنی باشد، زیرا در سیاست قرآنی مبانی انسان‌شناختی نهفته است.

قرآن مبنای ساخت جامعه است

صالحی امیری ادامه داد: بنای ما برای ساختن جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های انسانی باید در چارچوب قرآن باشد. امروز باید بیش از گذشته با قرآن آشتی کنیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می‌داند که تلاشش را برای توسعه فرهنگ قرآن به‌کار بگیرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد معاونت عترت و قرآن در این وزارتخانه، گفت: با تشکیل این معاونت نشان دادیم که ارزش زیادی برای قرآن قائل هستیم و هر میزان در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم در آینده برداشت خواهیم کرد. تلاش ما این است تا در سال آینده سرمایه‌گذاری بیشتری در حوزه قرآن و عترت داشته باشیم و همه باید دست به دست هم دهیم تا گفتمان قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌های عترت و قرآن در استان گلستان عنوان کرد: جامعه قرآنی گلستان سرشار از گل‌های متنوع است و در این دیار همه اقوام متوسل به قرآن هستند.
صالحی‌امیری با بیان این‌که ترکمن‌ها از علاقه‌مندان به قرآن و اهل بیت (ع) هستند، افزود: شهیده قرآنی نازقلیچی افتخار ایران، استان گلستان و ترکمن‌هاست و ما تلاش خود را خواهیم کرد تا این شخصیت را به‌عنوان نمونه ای در دنیای اسلام معرفی کنیم. شهیده نازقلیچی نشان داد که یک زن می‌تواند آن‌چنان متعالی شود که تا کهکشان عروج کند و به حد اعلای کمال انسانی برسد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قرآن اکسیر نجات‌بخش جامعه و نوری است که مسیر درست را نشان می‌دهد و موجب معرفت‌افزایی می‌شود. قرآن مانند چشمه جوشانی است که تمام انسان‌ها را سیراب می‌کند و امام راحل هم تا آخرین دقایق عمر خود به قرآن متوسل بود. رزمندگان و شهدای ما هم تا لحظات آخر برای اتصال به معبود به قرآن متوسل می شدند، زیرا راه نجات ملت توسط قرآن است
صالحی‌امیری در این آیین درباره برخی دیگر از فعالیت‌های وزارت ارشاد در حوزه قرآن و عترت اظهار کرد: نیمی از پنج هزار کانون قرآنی در سطح کشور توسط معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت می‌شود. برای بیمه قرآنیان اقدامات مثبتی برداشته‌ایم و اخیرا دو هزار نفر را بیمه کردیم. برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در سطح کشور هم از دیگر اقدامات مهم معاونت عترت و قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :