تاريخ : سه شنبه 1395/12/10
کد خبر: 56944

روایت 10 قصه از امام‌ زمان(عج) برای کودکان

«10 قصه از امام زمان (عج)» به روایت فریبا کلهر از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی در یک مجلد برای بچه‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «۱۰ قصه از امام زمان (عج)» به قلم فریبا کلهر و تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی در یک مجلد منتشر شده است.
«نرگس خاتون در راه است، بانویی به نام ملیکه، خواستگاری، بمان حکیمه!، خبری که راست بود، جعفر دروغ‌گو، سه نشانه، دل تنگ، اولین رابط و آخرین رابط» عناوین ۱۰ داستانی است که در این کتاب روایت شده است.
در بخشی از داستان «بانویی به نام ملیکه» می‌خوانیم: «امام هادی(ع) نامه‌ای برای یکی از اسیران فرستاده بود. اسیر، دختری از سرزمین روم بود. دختری که امام گفته بود لباسی از حریر به تن دارد و صورتش را پوشانده تا کسی او را نبیند.
وقتی رسیدم، بزرگان و ثروتمندان شهر جمع شده بودند تا اسیران جنگی را بخرند. همه اسیران، رومی بودند. صبر کردم. نگاه کردم. جست‌وجو کردم. باز هم صبر کردم تا سرانجام دختر را پیدا کردم. او از قایقی بیرون آمده و انگار منتظر کسی بود. نگاهش میان مردم می‌چرخید. مردم را کنار زدم و خودم را به او رساندم. از برده فروش خواستم او را به من بفروشد...»
در داستان دیگری از این کتاب با عنوان «خبری که راست بود» می‌خوانیم: «برای دیدن این کودک عزیز به شهر سامرا رفتم. یک راست به خانه امام حسن عسگری(ع) رفتم و با چشم دنبال کودک گشتم. اما کسی را ندیدم. امام مرا کنارش نشاند. به رویم لبخند زد. از حال و روزم پرسید. امام خوشحال بود. این را از نگاهش فهمیدم. من جواب سوال‌ها را می‌دادم اما حواسم به کودکی بود که برای دیدنش آن همه راه آمده بودم. امام فهمید در دلم چه می‌گذرد...»
این داستان‌ها پیش‌تر از این هرکدام در قالب یک کتاب از سوی انتشارات قدیانی برای کودکان گروه سنی «ب و ج» منتشر شده بود.
بخش کودک و نوجوان انتشارات قدیانی کتاب «۱۰ قصه از امام زمان (عج)» را در قالب ۱۲۸ صفحه با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار ریال منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :