تاريخ : سه شنبه 1395/12/24
کد خبر: 57203

کتابی که چهره‌های کربلا را رویاروی هم قرار می‌دهد

کتاب «رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها در تاریخ کربلا» به قلم حمید محمدقاسمی از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آنچه در حادثهکربلانمود آشکاری دارد، تقابل چهره‌ها و صحنه‌ها با یکدیگر است. کربلا؛ عرصه رویارویی بود. در آوردگاه کربلا، در هر دو سو انسان‌هایی، مقابل هم، صف‌آرایی کرده‌اند.
کتاب حمید محمدقاسمی تلاش دارد با رویارو کردن صحنه‌ها و چهره‌ها، زمینه بهره‌مندی از درس‌های تاریخ کربلا را فراهم آورد. این اثر در سه فصل با عنوان‌های «رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها از منظر اعتقادی»، «رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها از منظر اخلاقی و تربیتی» و «رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها از منظر سیاسی و اجتماعی» تدوین شده است.
در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:
«واقعه کربلا منشوری چند وجه است که از هرسو بدان نگریسته شود، درس‌ها و پیام‌های روشنگری را در اختیار معرفت‌جویان قرار می‌دهد که می‌تواند راهگشای زندگی انسان‌ها قرار گیرد و همچون چراغی مسیر راه را به آن‌ها بنمایاند... از این‌رو می‌توان این حادثه را به چشمه فیاضی تشبیه نمود که در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌تواند تشنگان معرفت را از زلال خود سیراب سازد و پیمانه جان آ‌ن‌ها را مالامال از معارف و حقایق ناب خود نماید.»
نخستین چاپ کتاب «رویارویی صحنه‌ها و چهره‌ها در تاریخ کربلا» تالیف دکتر حمید محمدقاسمی،‌ با شمارگان یک‌هزار نسخه در ۵۳۸ صفحه از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :