تاريخ : شنبه 1396/1/19
کد خبر: 57359

کتاب «محمد(ص) مثل گل بود» ۲۱۰هزارتایی شد

کتاب «محمد(ص) مثل گل بود» اثر غلامرضا حیدری ابهری به شمارگان ۲۱۰هزار نسخه رسید.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «محمد(ص) مثل گل بود» اثر حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری از سوی نشر بوستان فدک تجدید چاپ شده و به شمارگان ۲۱۰ هزار نسخه رسیده است.
مجموعه هشت جلدی «محمد(ص) مثل گل بود» اثری است که از این نویسنده خلاق منتشر شده و با استقبال قابل توجه مخاطبان نیز روبرو شده است. در این کتاب ۴۰ محور از سیره و سبک زندگیپیامبر مکرم اسلام(ص)با زبانی روان و صمیمی بیان شده و خواننده - می‌تواند کودک یا پدر و مادر او باشد - با تمثیل‌هایی که حیدری ابهری آورده غیر مستقیم وارد زندگی شخصی پیامبر می‌شود.
حتی مربیان مدارس و مهدکودک‌های می‌توانند هر بخش را که برای مثال با عنوان «چرا نباید عصبانی شویم» یا «چرا باید به پدر و مادر خود نیکی کنیم» آغاز می‌شود در یک مرتبه برای کودکان و دانش‌آموزان بخوانند و آنها را با توجه به نحوه نوشتار حیدری ابهری در ادامه دادن موضوع شریک کنند.
ساختار کتاب به گونه‌ای طراحی شده که کودکان حضور پیامبر(ص) را در زندگی عادی خود حس کنند و به راحتی بتوانند از آن حضرت الگو بگیرند. این کتاب علاوه بر آموزش سبک زندگی پیامبر به رشد تفکر کودکان و پرورش هوش اخلاقی آنان نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، مثال‌هایی که نویسنده در ابتدای هر مورد بیان کرده به کودک کمک می‌کند که نسبت به اصل قضیه توجه بیشتری کند زیرا مثال‌ها با دقت انتخاب شده و این روش یکی از روش‌های آموزشی قرآن کریم محسوب می‌شود.
چاپ اول این کتاب سال ۹۳ با قیمت ۲۰هزار تومان روانه بازار کتاب شد که پس از توهین نشریه «شارلی ابدو» و در پویشی که به آن اشاره شد، در سال ۹۴ با قیمت ۳۵۰۰ تومان منتشر شد. پس از آن این کتاب در مرداد سال ۹۵ با قیمت ۴هزار و ۵۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
این کتاب پس از اتمام آن پویش نیز در صدر توجه ماند و همچنان از زمره کتب پرفروش حوزه کودک و نوجوان است، تا جایی که توانسته به شمارگان ۲۱۰ هزار نسخه دست پیدا کند و این رقم برای یک کتاب در کشور رقم قابل توجهی است.
همچنین انتشارات «بوستان فدک» این مجموعه هشت جلدی را در قالب یک جلد نیز منتشر کرده و کتاب را در قالب یک مجموعه کامل روانه بازار کتاب کرده است. مجموعه هشت جلدی «محمد(ص) مثل گل بود» اثر حجت‌الاسلام غلامرضا حیدری ابهری با تصویرگری سام سلماسی با قیمت ۴هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده که علاقه‌مندان می‌توانند آن را خریداری کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :