تاريخ : یکشنبه 1396/1/20
کد خبر: 57371

درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت(ع)

کتاب درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت(ع) اثر حسین روحانی نژاد به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب «درآمدی بر مقاماتسلوکاز منظر قرآن و اهل بیت(ع)» اثر حسین روحانی نژاد منتشر شد.
بنابر این گزارش، سیر و سلوک عبارت است از طی مراحل و منازلی که سالک الی‌اللّه برای نیل به قرب حضرت حق می‌پیماید و با امور غیبی، مواجه می‌شود. سلوک، حرکتی قلبی و درونی است که در آن، پرده‌هایی از غیب و ملکوت جهان کنار می‌رود و سالک به تماشای حقایقی ماورائی می‌نشیند.
تجربه عرفانی، سلسله‌ای متوالی از مقاماتی است که هر کدام را آغازی است و نهایتی و میان مقامات، احوالی است متفاوت. احوال، وارداتی غیبی و مواهبی الهی هستند که گاه بر دل سالک فرود آیند و او را دگرگون کنند و مقامات، که با مجاهدت و عمل به آدابی خاص، قابل وصول‌اند، در شمار مکاسب‌اند، نه مواهب.
گفتنی است، در این کتاب، مهم‌ترین، احوال و مقامات و نتایج و آثار آن‌ها، از منظر قرآن و اهل بیت(ع)، مورد بحث قرار گرفته است.
نخستین چاپ کتاب «درآمدی بر مقامات سلوک از منظر قرآن و اهل بیت(ع)» به قلم حسین روحانی‌نژاد، در ۳۰۴ صفحه به بهای ۲۲ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه و فرهنگ و اندیشه اسلامی  منتشر شده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :