تاريخ : چهارشنبه 1396/1/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58571
« Lib.ir » الگوی موفق برای کتابخانه های کشور عراق است

« Lib.ir » الگوی موفق برای کتابخانه های کشور عراق است

مسؤول سازماندهی اطلاعات کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا از پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران به عنوان یک الگوی موفق یاد کرد و گفت: این کتابخانه توانسته کار بزرگی در زمینه جمع‌آوری فهرست کتابخانه انجام دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث، مسؤول سازماندهی اطلاعات کتابخانه آستان مقدسامام حسین(ع)به همراه سجاد محمد، مسؤول بخش فهرست‌نویسی کتابخانه آستان مقدس امام حسین (ع) پیش از ظهر چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه ضمن حضور در مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با مسؤلان پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه های ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسؤول سازماندهی اطلاعات کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا از پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران به عنوان یک الگوی موفق یاد کرد و گفت: این کتابخانه توانسته کار بزرگی در زمینه جمع‌آوری فهرست کتابخانه انجام دهد.
پایگاه اطلاع‌رسانى کتابخانه‌های ایران (Lib.ir) با هدف ارائه اطلاعات کتابخانه‌های ایران در شبکه جهانی اینترنت برای دسترسی سریع محققان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب راه‌اندازی شده است.

حسین رضوی خاطرنشان کرد: قصد داریم تا با الگوگیری از سبک پایگاه اطلا‌ع‌رسانی کتابخانه‌های ایران، این روش را در کشور عراق انجام دهیم و تلاش کنیم تا فهرست تمام کتابخانه‌های دانشگاهی، تخصصی و عمومی عراق را یکسان کنیم.

وی عنوان کرد: از این رو با هماهنگی صورت گرفته از نزدیک با فعالیت‌ها و تجربیات مسؤولان پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران در مؤسسه دارالحدیث آشنا شدیم.

مسؤول سازماندهی اطلاعات کتابخانه آستان مقدس امام حسین(ع) در کربلا با بیان اینکه بیش از ۶۵ هزار عنوان کتاب در قالب ۱۲۰ هزار جلد، بیش از ۶ هزار نسخه خطی و ۳ هزار و ۵۰۰ نسخه سنگی در کتابخانه آستان امام حسین(ع) وجود دارد افزود: بیش از ۶۰ درصد کتاب‌ها علمی و آموزش عالی است و ۴۰ درصد آن کتاب‌های اسلامی است و عمده آنها به زبان‌های عربی، فارسی، اردو، انگلیسی و فرانسه هستند.

وی عنوان کرد: کتابخانه امام حسین (ع) برای فهرست‌نویسی بسیاری از کتب عربی و فارسی از اطلاعات پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران بهره‌برداری می‌کند.

مسؤول پشتيباني محتواي پايگاه اطلاع‌رساني کتابخانه‌هاي ايران نیز در دیدار مسؤولان کتابخانه آستان مقدس امام حسین (ع) اظهار کرد: پایگاه اطلاع‌رسانى کتابخانه‌های ایران (Lib.ir) با هدف ارائه اطلاعات کتابخانه‌های ایران در شبکه جهانی اینترنت برای دسترسی سریع محققان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌مندان به کتاب راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام  والمسلمین احمدرضا شاه جعفری افزود: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، با فراهم‌سازی دستیابی محققان به منابع پژوهشی، دسترسی کاربران به اطلاعات کتابخانه‌های تخصصى، دانشگاهی و عمومی کشور و آشنایی دانش‌پژوهان با کتابخانه‌ها را نیز فراهم کرده است.

مسؤول پشتیبانی محتوای پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست گفت: بنا شد تا کتابخانه آستان مقدس امام حسین (ع)، به عضویت پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران افزوده شود.

وی عنوان کرد:‌ پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران، با عضویت ۶۵۳ کتابخانه، از ۲۹ استان کشور اطلاعات ارائه شده کتاب‌ها در این سایت را به بیش از ۱۳ میلیون کتاب افزایش داد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :