تاريخ : دوشنبه 1396/2/4
کد خبر: 58637

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ بعثت نبی مکرم اسلام(ص) منتشر شد

کتاب «درس‌های پیامبر اعظم(ص)» شامل گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی شخصیّت و بعثت نبیّ مکرّم اسلام(ص) است.

به گزارش خبرگزاری فارس، از پیام های بعثت یکی این پیام است که در آیاتى از قرآن، به آن اشاره شده است؛ از جمله این آیه که می‌فرماید:بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. کتابٌ ‌انزلناه الیک لتخرج النّاس من الظّلمات الى النّورپیام خروج از ظلمت و ورود به نور.

نور و ظلمت، چیزى نیست که براى انسان در بخش هاى مختلف، قابل اشتباه باشد. اسلام و پیام بعثت، انسانها را از ظلمات جهل، ظلمات عادات زشت، خُلقیّات بد، فتنه‌هاى میان افراد بشر، خرافاتى که بر ذهن هاى انسان ها حاکم می‌شود، پنجه می‌اندازد و آنها را از راه مستقیم منحرف می‌کند، ظلمات ظلم و طغیان ـ اینها همه ظلمات است ـ خارج می‌کند و به نورى که مقابل آن است، هدایت و دلالت می‌کند.

در آیات متعدّدى از قرآن، این مضمون تکرار شده است؛ یعنى یک تحوّل در زندگى انسان، از لحاظ اجتماعى، از لحاظ هدفگیرى و از لحاظ فردى؛ از همه جهت.

یک نقطه‌ى برجسته‌ى دیگر، مسأله‌ى اخلاقیّات و تزکیه‌ى نفوس است که آن هم در آیاتى از قرآن مورد تأکید قرار گرفته است و در حدیث نبوى معروف بین همه‌ى فِرَق اسلامی‌ هم هست که بعثت لاتممّ مکارم الاخلاق.  ببینید؛ در آن جامعه‌اى که خُلقیّات ـ اخلاق حسنه و مکارم اخلاقى ـ رایج باشد، انسانها از اخلاق نیکو ـ از گذشت، برادرى، احسان، عدل، علم و حق‌طلبى ـ برخوردار باشند، انصاف بین آنها باشد، صفات رذیله در میان آنها حاکم و رایج نباشد، در چه بهشتى زندگى خواهند کرد!

امروز بشر، از همین چیزها رنج می‌برد. امروز گرفتاری هاى دنیاى بشر، گرفتاری هاى ناشى از طغیان هاى سیاسى در عالم و طواغیت، به ریشه‌هاى اخلاقى برمی‌گردد. گرفتاری هاى توده‌هاى مردم هم غالباً به جهالت آنها برمی‌گردد. اسلام، اینها را برطرف می‌کند. مسلمانان باید این پیامها را گرامی‌ بدارند.

کتاب «درس‌های پیامبر اعظم(ص)» شامل گزیده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی شخصیّت و بعثت نبیّ مکرّم اسلام(ص) است. مخاطب این کتاب عمدتاً  نخبگان، روشنفکران و زمامداران کشورهای اسلامی بوده‌، به‌علاوه این کتاب می‌تواند منبع خوبی برای استفاده‌ی همه‌ی اصناف و عموم مردم در تبیین زوایا و ابعاد مختلف شخصیّت و سیره‌ی پیامبر اکرم(ص) نیز باشد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :