تاريخ : یکشنبه 1396/2/10
کد خبر: 58722

«صدای بال جبرئیل» در بازار نشر پیچید

کتاب «صدای بال جبرئیل» نوشته محسن نعماء توسط انتشارات کتاب جمکران ویژه گروه سنی نوجوان چاپ و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل ازمسجد مقدس جمکران، کتاب «صدای بال جبرئیل» نوشته محسن نعماء به تازگی توسط دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب برای گروه سنی نوجوان نوشته و در گروه عناوین «گنجشک های جمکران» چاپ شده است.

محسن نعماء متولد سال ۱۳۶۶ است و در این کتاب، تعدادی از داستان‌های مستند زندگی پیامبر اسلام(صلی الله و علیه و آله) را به زبان ساده برای نوجوانان نوشته است.

عناوین داستان‌های کتاب عبارت اند از: اسماعیلی دیگر، زیباتر از خورشید، مریض و طبیب!، بخوان…، چند دینار، توبه، ثروتمند و فقیر، توکل، خانه نفاق، پول بابرکت، دو درهم، سفر پر برکت، مادر، مباهله، شتربان و چوپان، تفکر و عبادت، صدای بال جبرئیل، معامله، یک نصیحت، عمامه، سیلی.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:  عتبه رو در روی اسعد و ذکوان می‌نشیند: «خوش آمدی اسعد، ما را مسرور و شادمان کردی.»

اسعد لبخندی می زند و بسیار زود درخواستش را که برای آن سفر کرده، مطرح می‌کند: «ای عتبه، تو دوست و رفیق من هستی. مشکلی دارم که تنها تو و قبیله ات می‌توانید از پس آن بر بیایید.» عتبه چهره اش را کنجکاو نشان می‌دهد: «چیست آن مشکل؟»

_همان طور که می دانی قبیله ما و قبیله اوس همیشه در حال نبرد و ستیز با هم بوده اند. هیچ گاه قبیله خزرج با اوس نساخته و همین طور اوس با خزرج. در جنگی که چندی پیش رخ داد، ما شکست سختی خوردیم. اکنون من از طرف قبیله خزرج به سوی تو آمده ام تا کمکمان کنید و در برابر قبیله اوس…

عتبه سخنان اسعد را قطع می کند و می گوید: «فاصله شما با ما بسیار زیاد است. مضافا اینکه ما نیز اکنون خودمان در گرفتاری به سر می بریم و با معضل بزرگی روبرو هستیم.»

اسعد کنجکاوانه می گوید: «چه مشکلی؟»

عتبه جواب می دهد: «محمد.»

اسعد متعجبانه می پرسد: «محمد دیگر کیست؟ اهل کجاست؟ مشکلش با شما چیست؟ آیا بر شما هجوم آورده؟»

عتبه با ناراحتی پاسخ می دهد: «محمد جوانی ست که به تازگی در مکه مردم را به سوی آئینی جدید فرا خوانده. او خدایان ما را زیر سوال می برد و از خدای یگانه دم می‌زند. تاکنون نیز عده‌ای را منحرف ساخته. اگر دیر بجنبیم او همه اهل مکه را فریب خواهد داد.»

اسعد با تعجب به زمین می نگرد. لحظاتی می گذرد. ذکوان رو به عتبه می‌کند و می‌گوید: «پس می خواهید بگویید که نمی توانید به ما و قبیله مان کمک کنید؟»

گفتنی است، این کتاب با ۱۶۴ صفحه و شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه چاپ شده است و علاقمندان برای تهیه آن می توانند به فروشگاه های کتاب واقع در مسجد مقدس جمکران و فروشگاه های پاتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :