تاريخ : جمعه 1396/2/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58816
تاکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی و عملی دانشجویان

تاکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی و عملی دانشجویان

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در مراسم روز معلم این دانشگاه با اشاره به اینکه تا انسان عاشق خدا نشود نمی تواند در کسب توفیق طاعات الهی و پرهیز از معاصی به درجات بالای موفقیت برسد گفت: انسان تا خودش عاشق خدا نشود نمی تواند دیگران را عاشق خدا کند و این نور را به دانشجویانی که تحت تعلیم او هستند منتقل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،آیت الله محمدی ری شهریبه مناسبت هفته معلم در جمع اساتید و مسئولاندانشگاه قرآن و حدیثطی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد شهید والامقام استاد مطهری، روز معلم را به اساتید این دانشگاه تبریک گفت.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: این جلسات باید مقدمه‎‌ای باشد برای تقویت بنیه علمی و عملی این مجموعه گرانقدر. شاید، مهم ترین نکته‌ای که اساتید باید مورد توجه قرار دهند با عنایت به اینکه این دانشگاه قرآن و حدیث است، این است که تلاش کنند هم خودمان از نور قرآن و حدیث پرتو بگیریم و هم بتوانیم این نور را به دانشجویان این دانشگاه منتقل کنیم.

ایت الله محمدی ری شهری افزود: قرآن  نور است، حدیث هم نور است. اگر ما نتوانیم خودمان منور به این نور بشویم قطعا نمی توانیم این نور را به دانشجویان منتقل کنیم و به آن نتیجه لازم نمی رسیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به اینکه در آستانه ماه ضیافت خدا هستيم به فراضی از مناجات شعبانیه اشاره کرد و گفت: آنچه مانع می شود از اینکه انسان از نور قرآن و حدیث بهره مند و نورانی نشود، گناه است. گناه، انسان را از نورانیت معارف قرآن و اهل بیت(ع) دور می کند و انسان باید به نور علم برسد.

آیت الله محمدی  ری شهری ادامه داد: انسان تا خودش عاشق خدا نشود نمی تواند دیگران را عاشق خدا کند و نمی تواند این نور را به دانشجویانی که تحت تعلیم او هستند منتقل کند و برای اینکه دل انسان از غفلت و ناپاکی‌ها پاکسازی شود تاکید شده بر کثرت ذکر «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا» و یکی از نکات مهم برای اینکه روز قیامت حسرت نخوریم این است که باید به کیمیای محبت خدا دست پیدا کنیم.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث افزود: جهت گیری همه کارهای ما اگر یاد خدا شد، می شود نور و دانشجویی که در این کلاس پرورش پیدا کند نورانی می شود و این نورانیت را می تواند به دیگران منتقل کند.

آیت الله ری شهری ابراز امیدواری کرد كه روز معلم روزی باشد که همه اساتید بتوانند از آن برای بهره گیری بیشتر در بالا بردن کیفیت معنوی و کیفیت علمی خود و دانشگاه استفاده کنند.

در این جلسه که اساتید دانشگاه قرآن و حدیث حضور داشتند ابتدا دکتر هادی حجت معاون آموزشی دانشگاه بخشی از موفقیت های درخشان دانشگاه را تشریح کرد و سپس حجت الاسلام و المسلمین مسعودی، قائم مقام ریاست دانشگاه در سخنانی بر حفظ و ارتقای فضای معنوی دانشگاه تاکید و از استادان خواست که با پیشنهادها و انتقادهای خود، مدیریت دانشگاه را یاری دهند.

سپس اساتید حاضر در گردهمایی، پیشنهادهای خود را ارائه کردند و در پایان مراسم نیز استادان ممتاز دانشگاه جوایز خود را از آیت الله محمدی ری شهری دریافت کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :