تاريخ : یکشنبه 1396/2/24 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 58998
بسط و گسترش دانش های قرآنی و حدیثی از اهداف دانشگاه قرآن و حدیث

بسط و گسترش دانش های قرآنی و حدیثی از اهداف دانشگاه قرآن و حدیث

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث به پیشینه دانشگاه اشاره کرد و گفت: از زمان تاسیس دانشگاه قرآن و حدیث 18 سال می گذرد و موفقیت چشمگیری که در 5 سال تحصیلی اخیر به دست آمده، کسب رتبه اول یا دوم آمار قبولی های دانشگاه در بین مراکز آموزش عالی کشوراست.

گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث،  جمعی از نمایندگان دانشگاه های دینی کشور اندونزی با مسؤلاندانشگاه قرآن و حدیثدیدار و گفتگو کردند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با ابراز خرسندی از حضور مهمانان افزود: این دانشگاه دارای سه دانشکده « علوم و معارف قرآن»، «علوم و معارف حدیث» و «علوم و معارف اسلامی» و نیز شعبه ای در تهران با عنوان «پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث» است. این دانشگاه هم اکنون در چهار شهر قم، تهران، اصفهان و مشهد فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: مرکز دانشگاه قران و حدیث در شهر قم است و در کنار فعالیت های حضور دانشگاه، مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث، دانشجوی حدیثی پرورش می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مسعودیاظهار کرد: در دانشگاه قرآن و حدیث و  مرکز آموزش الکترونیکی بیش از ۲۰ رشته تحصیلی ارائه می شود. رشته هایی از قبیل نهج البلاغه، تفسیر قرآن، حدیث، اخلاق، کلام، فقه و حقوق، ....

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر دانشجوی فعال در این دانشگاه تحصیل می کنند گفت:  دانشگاه قران و حدیث تنها مرکز دانشگاهی در ایران است که تولید کتاب های درسی حدیثی در را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشدبر عهده دارد .

وی خاطرنشان کرد: تا کنون ۲۵ عنوان کتاب درسی از سوی دانشگاه قرآن و حدیث تدوین شده است. کتاب هایی مانند منبع شناسی، روش فهم حدیث و اختلاف الحدیث.

در ادامه مهمانان در زمینه پذیرش دانشجو در مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث پرسش هایی را مطرح کردند و قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث به پرسش های آنان پاسخ داد.

همچنین پیشنهاد برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت حدیثی به زبان عربی و تبادل استاد در مقطع دکتری،  ترجمه کتاب های درسی  به زبان عربی و زبان اندونزی و انعقاد تفاهم نامه برای تبادل همکاری های مشترک بین دانشگاه قرآن و حدیث و هشت دانشگاه زیر مجموعه وزارت دین کشور اندونزی صورت گرفت.

در پایان نشست، که به همت امور بین الملل مؤسسه دارالحدیث صورت گرفته بود، گروه علمی کشور اندونزی از کتابخانه تخصصی مؤسسه دارالحدیث بازدید کردند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :