تاريخ : سه شنبه 1396/2/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59013
متقین اعمال نیکشان را زیاد نمی‌بینند

متقین اعمال نیکشان را زیاد نمی‌بینند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان عاقل هرگز کار خیرش را فراوان نمی‌بیند، گفت: انسان‌های باتقوا اعمال نیکشان را هرچند که فراوان باشد زیاد نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت‌الله محمد محمدی ری شهرینماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدسحضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در سلسله جلسات درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: استکثار خیر در روایات بسیار مورد ذم و نکوهش قرار گرفته است.

وی افزود:
برخی از روایات به صورت مطلق انسان‌ها را از اینکه عمل خیرشان را زیاد ببینند نهی می‌کنند، بنابراین اگر فردی اعمال خیر فراوان دارد نباید به آن مغرور شده و آن را زیاد به شمار آورد.

آیت‌الله محمدی ری شهری ابراز کرد:
در دسته‌ای از روایات اینگونه بیان می‌شود که انسان عاقل هرگز کار خیرش را فراوان نمی‌بیند، در برخی دیگر از رویات به این نکته دلالت دارد که یکی از صفات انسان‌های باتقوا آن است که کار خوب خودشان را زیاد نمی‌بینند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اضافه کرد:
امام علی(ع)می‌فرمایند:انسان‌های باتقوا هرگز راضی نمی‌شوند برای رضای الهی کم کار کنند، به همین خاطر برای رضای خدا اعمال نیک بسیاری انجام می‌دهند در عین حال کار خود را کم دیده و مدام خودشان را به کم کاری متهم می‌کنند و دائم در ترس و هراسند که مبادا اعمالشان در درگاه الهی مورد قبول واقع نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عقل و تقوا هر دو به یک نکته اشاره دارند اینکه انسان اگر تقوا داشته باشد عمل نیکویش را زیاد نمی‌بیند و این همان عقل عملی است

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :