تاريخ : پنج شنبه 1396/2/28 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59085
بررسی طبقات انبیاء بر مبنای روایات شیعی

بررسی طبقات انبیاء بر مبنای روایات شیعی

نشست تخصصی «طبقات انبیاء بر مبنای روایات شیعی» به همت پژوهشکده حکمت معاصر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشست تخصصی «طبقات انبیاء بر مبنای روایات شیعی» بر اساس آثار «هانری کربن» به همت پژوهشکده حکمت معاصر برگزار می‌شود.

این نشست تخصصی با حضور «انشاءالله رحمتی» پژوهشگر و مترجم ایرانی حوزه فلسفه و عرفان و به دبیری دکتر اعظم قاسمی برگزار می‌شود.

این نشست دوشنبه اول خردادماه 1396 از ساعت 10 الی 12 در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آئینه وند (64 غربی) برگزار می‌شود.

انشاءالله رحمتی (متولد 1345 در ملایر) پژوهشگر و مترجم ایرانی حوزه فلسفه و عرفان، سردبیر نشریه اطلاعات حکمت و معرفت و استاد گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی است. او تا کنون چندبار به عنوان مترجم برگزیده شناخته شده‌ است. وی تحصیلات دانشگاهی خویش را در سال 1364 در دانشکده الهیات دانشگاه تهران آغاز کرد. کارشناسی رشته فلسفه را در سال 1369 و کارشناسی ارشد همین رشته را در سال 1375 در این دانشگاه به پایان برد. همزمان با تحصیل در دوره دکتری تخصصی فلسفه اسلامی از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به عضویت گروه فلسفه دانشگاه تهران مرکزی درآمد. در طی این سال‌ها به تدریس در دانشگاه‌های مختلف مانند دانشگاه آزاد (تهران مرکزی، علوم و تحقیقات)، دانشگاه تهران، پژوهشگاه علوم انسانی اشتغال داشته است.

در حال حاضر دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی و سردبیر اطلاعات حکمت و معرفت از سال 1384 است. زمینه‌های مطالعاتی وی را می‌توان در ذیل 3 عنوان کلی فلسفه اخلاق، فلسفه دین و فلسفه اسلامی قرار داد. عمده فعالیت‌های وی در این سه حوزه در قالب ترجمه‌های متون تخصصی همراه با مقدمه و توضیحات درباره آن آثار است. مترجم کتاب‌های «اسلام ایرانی (در 4 جلد، هانری کربن)»، «کیمیای خرد»، «نقد عقل عملی(ایمانوئل کانت)»، «دین و نظم طبیعت (سیدحسین نصر)» است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :