عنوان مجله : حکومت اسلامی
دوره انتشار : فصلنامه
هیئت تحریریه : دكتر احمد احمدي، دكتر احمد بهشتي، دكتر حسن روحاني، آيت الله غلامرضا فياضي، آيت الله صادق آملي لاريجاني، آيت الله تقي مصباح يزدي، آيت الله محمد مومن، آيت الله محمد يزدي
آدرس : ايران، قم، خيابان صفائيه، كوچه 22 (آمار)، تقاطع اول، ساختمان دبيرخانه مجلس خبرگان
صندوق پستی : قم، 3317
تلفن : 37741325 (025)
دورنگار : 37741325 (025)
امور مشترکان : آقاي بيگي
پست الکترونیک : hokoomateslami@majleskhobregan.com
آدرس اینترنتی : mag.rcipt.ir
امتیاز : علمی - پژوهشی

حکومت اسلامی

در پی تأسيس مركز تحقيقات علمى در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبرى در سال ۱۳۷۲ و به‌دنبال آن تأسيس «پژوهشگاه انديشه سياسي اسلام» دعوت از صاحب‏ نظران حوزه و دانشگاه براى تحقيق و پژوهش در زمينه انديشه و فقه سياسى اسلام و انجام پژوهش‏ هايى در اين زمينه، لزوم انتشار يك مجله علمى ـ پژوهشى در دستور كار قرار گرفت. از این‌رو، در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامى در سال ۱۳۷۵ و تأكيد معظم له بر پيگيرى، تحقيق و پژوهش در اين عرصه، اولین شماره این فصلنامه در پاییز سال ۱۳۷۵ منتشر گردید. در دوران جديد و با مدير مسؤولي حضرت آية الله يزدي و سردبيري حضرت آية الله صادق لاريجاني، مجله حکومت اسلامی به رتبه علمي ـ پژوهشي دست يافت.

فصلنامه علمی ـ پژوهشی حكومت اسلامى با اهداف زير منتشر مي‌شود:

۱. تبيين انديشه سياسى اسلام

۲. معرفى فقه سياسى

۳. تبيين انديشه حاكميت سياسى مبتنى بر «ولايت فقيه»

۴. فراهم ‏سازى‏ بستر گفتگوهاى‏ علمى در عرصه ‏سياست دينى

۵. پرداختن به تاريخ سياسى مسلمين

«حكومت اسلامى» كه ارائه‌دهنده انديشه و فقه سياسى اسلام و تداعى‌كننده نهضت علمى و عملى امام خمينى (ره) در جهان معاصر است، میكوشد تا بسترى عالمانه و منطقى براى طرح اين گونه مباحث و تفكر و تأمل درباره آن را فراهم سازد.

اكنون در سال شانزدهم انتشار اين نشريه، شصت‌ودو شماره از اين فصلنامه منتشر شده است.

فصلنامه حكومت اسلامى، به منظور دسترسى آسان اساتيد، پژوهشگران و علاقمندان به مباحث متنوعى كه در اين زمينه منتشر شده، نمايه موضوعى و نمايه نويسندگان و پديدآورندگان مطالب مجله را از شماره اول تا شماره پنجاه‌وپنجم آماده نموده و تقديم ارباب معرفت میكند. اميد آنكه قدمى در راه خدمت به آرمان نظام مقدس جمهورى اسلامى و انديشه‌هاي ناب اسلامي معمار كبير آن؛ حضرت امام خمينى (قدس سره) باشد.