تاريخ : شنبه 1396/3/27 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59607
طراحي رشته‌هاي تفسير اهل بيت(ع) و تفسير اماميه

طراحي رشته‌هاي تفسير اهل بيت(ع) و تفسير اماميه

قائم مقام دانشگاه قرآن و حديث گفت: رشته‌هاي تفسير اهل بيت(ع) و تفسير اماميه طراحي شده و براي تأييد و تصويب نهایی پيگيري‌هاي لازم صورت مي‌گيرد.

پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیثبه نقل از خبرگزاری فارس ـحجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودیدر نشست سالانه مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، با اشاره به واگذاری طراحی و تدوین دروس تخصصی حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: در قراردادی که با وزارت علوم منعقد شد، مقرر گردید، تدوین همه دروس حدیثی رشته جدید قرآن و حدیث در سراسر کشور به دانشگاه قرآن و حدیث واگذار شود و این دانشگاه با استفاده از ظرفیت همه اساتید کشور، ۲۲ درسنامه به ارزش ۴۴ واحد درسی را تدوین کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیت‌های پژوهشی نگارش کتاب «تاریخ کلام امامیه»، «تفسیر روایی جامع»، «دروس فی اختلاف الحدیث» و «غرر قرآن از نظریه تا تفسیر» از جمله کتاب‌هایی است که به همت دانشگاه طی این یک سال انجام شده است و کتاب‌های حکومت و مدیریت در نهج‌البلاغه و قرآن در روایات در حال طی کردن مراحل پایانی است که به زودی منتشر می‌شود.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه رشته‌های مورد نیاز جامعه طراحی و تصویب می‌شوند گفت: رشته‌های تفسیر اهل بیت(ع) و تفسیر امامیه طراحی شده و در آینده برای تأیید و تصویب گروه های کارشناسی ارسال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه مشهد دانشگاه قرآن و حدیث راه‌اندازی شده است و دانشجویان در دو رشته علوم حدیث گرایش نهج‌البلاغه و علوم حدیث گرایش تفسیر اثری پذیرش شدند.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به فعالیت مرکز آموزش الکترونیکی گفت: ۲ هزار و ۵۵۸ نفر در مقطع کارشناسی و ۷۵۵ نفر در مقطع کارشناسی ارشد از طریق این مرکز مشغول تحصیل هستند.

همچنین این مرکز توانسته است برای اولین سال، درس گفتارهای «درآمدی بر فهم احادیث مشکل»، «مبانی شناخت حدیث از دیدگاه فریقین»، «درآمدی بر تفسیر موضوعی قرآن»، «مقتطفات فی علوم الحدیث»، «نبذه من معارف الحدیث» و ...را به صورت کتاب درسی تنظیم و منتشر سازد.

در ادامه هر یک از مسئولان واحدهای مختللف دارالحدیث به صورت پرسش و پاسخ به سوالات حاضران جواب دادند.

در پایان این مراسم آیت الله محمدی ری شهری پیش از رونمایی از ۲۰ اثر مجموعه های مختلف فرهنگی و اطلاع رسانی مجموعه دارالحدیث بر لزوم حفظ و ارتقای وحدت ملی در کشور تاکید کرد.

سپس مراسم رونمایی از آثار این مجموعه که بیش از ۲۰ عنوان کتاب با حضور رئیس موسسه دارالحدیث رونمایی شد.

گفتنی است، گردهمایی اعضای موسسه دارالحدیث و همچنین مراسم رونمایی از آثار جدید این مجموعه چهارشنبه ۱۷ خردادماه  باحضور آیت الله محمدی ری شهریتولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی و رئیس مؤسسه دارالحدیث و مدیران، پژوهشگران و دست اندرکاران دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث در تالار علامه مجلسی این مؤسسه برگزار شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :