تاريخ : یکشنبه 1396/4/18 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 59852
برگزاری مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام

برگزاری مراسم گرامیداشت وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السّلام

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام این مراسم همچون سال‌های گذشته با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار و متدیّن شهرستان ری و ارادتمندان و شیفتگان حضرت سیدالکریم علیه السلام از سراسر کشور در مصلای بزرگ ری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش این مراسم معنوی در سالروز گرامیداشت وفات آن حضرت مصادف با ۱۵ شوال مطابق با دوشنبه ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۱ صبح با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری ممتاز هادی موحد امین و برنامه جمع خوانی خادمین آستان مقدس آغاز و در ادامه زیارتنامهحضرت عبدالعظیم علیه السلامتوسط میرزا احمد شربیانی قرائت و پس از ذکر اشعار توسط غلامرضا سازگار، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مجتبی باقری به مرثیه سرائی خواهد پرداخت.

ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پایان‌بخش این مراسم خواهد بود.

لازم به ذکر است در شب وفات آن محدث عظیم الشأن مصادف با یکشنبه ۱۸ تیرماه بعد از نماز مغرب و عشاء نیز مراسم عزاداری با مرثیه سرایی آقای حمید رمضانپور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده برگزار خواهد شد.

حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، نواده پاکامام حسن مجتبی علیه السلامو از راویان حدیث و از جمله دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.

سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت والا، محبوب و معتمد نزد اهل بیت علیهم السلام، نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی آن محدّث والامقام دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.

این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانیwww.abdolazim.comپخش خواهد شد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :