تاريخ : دوشنبه 1396/4/26 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60013
ترجمه «الصحیح من سیرة النبی الاعظم(ص)»، رونمایی می‌شود

ترجمه «الصحیح من سیرة النبی الاعظم(ص)»، رونمایی می‌شود

رئیس انجمن قرآن و تحول علم و مترجم کتاب «الصحیح من سیرة النبی الاعظم (ص)» از برگزاری مراسم رونمایی از این اثر با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین تاج‌آبادی، رئیس انجمن قرآن و تحول علوم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از برپایی مراسم رونمایی از ترجمه کتاب سیره صحیح پیامبر (الصحیح من سیرة النبی الاعظم(ص)، نوشته علامه جعفر مرتضی در قم خبر داد.
تاج‌آبادی با بیان اینکه این اثر، مجموعه ای ۳۵ جلدی است که بعد از ۲۵ سال تلاش علمی، توسط بنده ترجمه شده است، تصریح کرد:
مراسم رونمایی از این ترجمه، با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در قم برگزار می‌شود و از نویسنده این اثر، یعنی علامه جعفر مرتضی نیز برای حضور در مراسم دعوت شده است.
رئیس مرکز مطالعات علم و دین دانشگاه صنعتی مالک اشتر با بیان اینکه این اثر شاه‌کاری در سیره‌نویسی محسوب می‌شود بیان کرد:
همان‌طور که فردوسی شاهنامه را نوشت و ملای رومی در عرفان اثری بی‌نظیر از خود به جای گذاشته است علامه مرتضی نیز در سیره‌نویسی شاه‌کار بزرگی کرده است که در تاریخ بی نظیر است‌.
وی با بیان اینکه تمامی سیره‌نویسی‌ها بر اساس منابع اهل سنت بوده ولی این کتاب سیره‌نویسی بر اساس منابع شیعه است عنوان کرد:
مقام معظم رهبری فرموده‌اند که سیره را میلی‌متری بنویسید لذا این کار اهمیت بسیار زیادی دارد.
وی افزود: این ترجمه را در مقابله‌ای که با علامه داشتم و یک سال ادامه داشت چکش‌کاری و از ایشان تاییدیه گرفتم و قرار ما هم صرف ترجمه اثر بود و ایشان نیز تقریری بر این کتاب نوشته‌اند.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :