تاريخ : سه شنبه 1396/5/3 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60153
حدیث سلسله الذهب ثبت تاریخی و معنوی می شود

حدیث سلسله الذهب ثبت تاریخی و معنوی می شود

مقدمات ثبت حدیث بسیار مهم سلسله الذهب در فهرست آثار معنوی و تاریخی فراهم شده است، تا به عنوان یکی از آثار معنوی در یونسکو مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فخرالدین صابری مشاور رییس سازمان و دبیر ستاد بقاع متبرکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نشست شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یک مجموعه در حوزه آثار تاریخی و معنوی و توجه به گردشگران فعالیت دارد.

وی افزود: بخش عمده ای از گردشگری در ایران گردشگری مذهبی و زیارت است، مقصد بسیاری از مسافران خارج از کشور هم اماکن متبرکه و اعتاب مقدسه است، در راستای تعظیم شعائر الهی در این دو حوزه در رابطه با دهه کرامت کارهایی انجام شده است.

حجت الاسلام صابری در تشریح کارهای انجام شده توسط سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت:حدیث سلسلة الذهبیکی از یادگارهای ارزشمند و میراث معنوی رهاورد سفر با برکت امام هشتم به ایران به شمار می رود و مبنای یکی از اصول مهم تعالیم نظری اسلام محسوب می شود.

وی ادامه داد: مقدمات ثبت این حدیث بسیار مهم در فهرست آثار معنوی و تاریخی فراهم شده است، بعد از آن هم می تواند به عنوان یکی از آثار معنوی در یونسکو مطرح شود که ان شاءالله یک حرکت عظیم فرهنگی جهانی خواهد بود.

نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ابراز داشت: مسیر حرکت امام هشتم از شلمچه تا مرو و خراسان و وقایعی که در این مسیر اتفاق افتاده و قدم های حضرت دارای پرونده قطوری شده و قدمگاه ها به عنوان آثار فرهنگی و تاریخی به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: بروشوری برای جانمایی تهیه شده که توزیع آن در سال گذشته صورت گرفته است، امسال هم در دهه کرامت برای آشنایی بیشتر نسبت به مسیر حرکت امام هشتم در ۷ استان این بروشور توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام صابری خاطرنشان کرد: از برنامه های دیگر برگزار جلسات برای خانواده های ۸ هزار و ۵۰۰ نفر ازکارکنان سازمان میراث فرهنگی در ۳۱ استان در جهت معرفی سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است.

وی اضافه کرد: کتاب زندگینامهحضرت معصومه(س)که به وسیله مرحوم محمدی اشتهاردی تهیه شده و یکی از کتاب های خوب به شمار می رود در سازمان میراث فرهنگی برای مطالعه در اختیار افراد قرار داده شد و در همین دهه در زمینه آشنا شدن با اهل بیت(ع) مسابقاتی در نظر گرفته شده و برای افراد برتر جوایزی لحاظ شده است، بنا بر این است که واحدهای اقامتی و پذیرایی در کشور در این دهه از ۱۵ تا ۴۰ درصد تخفیف را برای زائران در سه شهر قم، مشهد و شیراز داشته باشند

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :