تاريخ : سه شنبه 1396/5/24
کد خبر: 60264

كتاب «حکمت‌نامه سالمندان» منتشر مي‌شود

مدير انتشارات دارالحديث از انتشار كتاب «حکمت‌نامه سالمندان» در آينده‌اي نزديك خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیثـحجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا، با اشاره به کتاب «حکمت‌نامه سالمندان» اظهار کرد:‌ این اثر از مجموعه آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث است که با بهره‏‌گیرى از رهنمودهاى حکیمانه قرآن و سخنان نورانى اهل بیت(ع) به موضوع سالمندان پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب حکمت‌نامه سالمندان بر ترویج آموزه‌های دینی تأکید دارد و در آن اسلام به عنوان پیام‌‏آور همه دوران ذکر شده تا همگان از این برنامه در زندگی خود بهره‌مند شوند.

مدیرانتشارات دارالحدیثبا اشاره به اهمیت آشنایی همه گروه‌ها و اقشار با آموزه‌های دینی گفت: نیازهای مخاطبان در ارائه آموزه‌های دینی ضرورتی انکارناپذیر است و کتاب حکمت‌نامه سالمندان نیز به همین منظور تولید شده است.

وی به فصول این کتاب اشاره کرد و افزود: نعمت بودن عمر طولانی و سالمندی، بهره‌گیری از فرصت توانمندی جوانی، آثار و برکات عمر طولانی نیکو رفتاران، عوامل افزایش و کاهش عمر، حقوق سالمندان، تشویق به رعایت حقوق والدین در سالمندی، بایسته‌ها و پرهیزهای سالمندی، احکام سالمندان، هشدار به سالمندان بد رفتار، عوامل پیری و درس‌هایی از برخی کهنسالان از جمله فصول این کتاب است.

سبحانی‌نیا یادآور شد: آیات و روایات در حکمت‌نامه سالمندان ذکر شده و در مواقع ضروری نویسنده به تحلیل و بیان پرداخته است در این اثر متن و ترجمه آیات و روایات برای مخاطبان ذکر شده است.

وی عنوان کرد: حکمت‌نامه سالمندان از سویآیت‌الله ری شهریو همکاریمحمد حسین صالح‌آبادیتألیف شده و ترجمه آیات و روایات این اثر بر عهدهحجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودیبوده است.

کتاب «حکمت‌نامه سالمندان» به همت انتشارات دارالحدیث در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :