تاريخ : دوشنبه 1396/5/30 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60353
کتاب «در جستجوی خورشید» برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی

کتاب «در جستجوی خورشید» برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی

کتاب «در جستجوی خورشید: بازشناسی، راویان و همراهان امام رضا(ع) در خراسان» نوشته حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی غلامعلی، رتبه دوم «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» را کسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیدارالحدیث، این کتاب رتبه دوم  را در بخش کتاب برتر محور خاندان و یارانامام رضا(ع)در جشنواره کتاب سال رضوی در دهه کرامت کسب کرده است.

کتاب در جستجوی خورشید در سال ۹۵ توسط انتشارات آستان قدس رضوی(به نشر) منتشر شده است.

در این کتاب با ۶۰ شخصیت متفاوت از ۸ گروه اجتماعی که با امام رضا(ع) در خراسان دیدار کردند آشنا می شویم که هر یک از دریچه ای نظاره گر نور خورشید بودند.

این اثر، بازشناسی یاران، راویان و همراهان امام رضا(ع) در خراسان است که به قلم توانایمهدی غلامعلینگاشته شده است. این نویسنده پس از مقدمه در پیشگفتار کوتاهی از تلاش های رضوی به مدت اقامت در خراسان سخن رانده و سپس روایتگران احادیث رضوی را در بخش های گوناگون معرفی کرده است.

گزارش های مربوط به این روایان به تفکیک عناوین هشت گانه در بخشی مستقل از کتاب حاضر آمده است که دانشمندان، هنرمندان، راویان، همسفران، یاران، خویشاوندان، خادمان و کارگزاران از جمله آن­هاست.

بیان مسائل اعتقادی، تاکید بر نشر حدیث اهل بیت(ع)، برگزاری حلقه های حدیثی و برگزاری جلسات مناظره از جمله فعالیت های علمی و فرهنگی امام هشتم(ع) در زمان حضورشان در خراسان است که در این کتاب به تفصیل شرح داده شده است.

این اثر، همراهان امام را در سه عنوان نظامیان حکومتی، خدمتگزاران و یاران معرفی کرده و به معرفی شخصیت هایی همچون رجاء بن ابی ضحاک، به عنوان تنها فرمانده نظامیان، یاسر خادم از خدمتگزاران، ابو مسلم مشهور به مسافر، خادم چند تن از امامان، داوودبن قاسم بن اسحاق یکی از راوان شیعی بغداد و.... پرداخته است.

کتاب «در جستجوی خورشید» در شمارگان ۲ هزار نسخه و قطع رقعی به چاپ رسیده و در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :