تاريخ : چهارشنبه 1396/6/15 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60589
تلاش برای برگزاری با شکوه راهپیمایی غدیر

تلاش برای برگزاری با شکوه راهپیمایی غدیر

غدیر از واضح‌ترین دلایل امامت است؛ اگر به دید عقلی هم بنگریم این امر معنا ندارد پیامبر اکرم(ص) عده‌ای را در زیر آفتاب جمع کنند و به آنها بگویند این دوست من است بنابراین بدون اهانت به مقدسات دیگران باید در زمینه اهمیت غدیر برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»حضرت آیت‌الله‎ مکارم‌شیرازیدر  نخستین درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با ذکر این مطب که در اواخر ماهذی الحجهروزهای تاریخی و عظیمی قرار دارد گفتند: از جمله آنها می‎‌توان به ولادتامام علی النقی(ع)،عید غدیر، مباهله، آیه ولایت و حاتم بخشی حضرت امیر مؤمنان(ع) به شخص سائل و روز نزول سوره هل اتی اشاره کرد.
ایشان با ذکر این مطلب که عید غدیر روز بسیار مهمی در دین مبین اسلام است گفتند: با وجود این اهمیت و جایگاه ولی متاسفانه تا کنون اهمیت لازم را به آن نداده‌اند؛ عید غدیر پایه ولایت است و باید این روز عظیم را به شکل باشکوهی برگزار کرد؛ نباید به گونه‎ای باشد که بیان شود شیعیان تنها به روزهای عزاداری اهمیت می دهند.

راهپیمایی غدیر باشکوه برگزار شود

این مرجع تقلید شعیان یادآورشدند: امسال عده‌ای از کسانی که احساس مسؤولیت می‌کردند دست به دست یکدیگر دادند تا موج جدیدی در غدیر ایجاد کنند و از اکنون در حال تهیه مقدمات هستند از جمله برنامه‌ها راهپیمایی از حرم تا جمکران است که بعد از ظهر روز عید غدیر برگزار می‌شود امیدواریم این راهپیمایی با شکوه برگزار شود.
ایشان با ذکر این مطلب که امسال به حسب فرهنگ سازی این اقدام مبارک بنده نیز در حد توان در بخشی از این راهپیمایی حضور پیدا می‎کنم یادآورشدند: این حضور برای گرامیداشت واقعه بزرگ غدیر است و امیدواریم در شهرهای دیگر نیز این رسم نهادینه شود تا غدیر هیچگاه از حافظه مسلمانان پاک نشود.
معظم له بیان کردند: غدیر از واضح‌ترین دلایل امامت است؛ اگر به دید عقلی هم بنگریم این امر معنا ندارد پیامبر اکرم(ص) عده‌ای را در زیر آفتاب جمع کنند و به آنها بگویند این دوست من است بنابراین بدون اهانت به مقدسات دیگران باید در زمینه اهمیت غدیر برنامه‌ریزی شود اهمیت دادن به غدیر و اینکه از مظلومیت درآید برکاتی برای ملت و امت به همراه دارد.

نهج البلاغه مانند امیر مؤمنان(ع) مظلوم است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی عنوان کردند: شرح‌های نوشته شده بر نهج البلاغه کم است تفسیر قرآن بیش از هزار عدد نوشته شده ولی نهج البلاغه مانند امیر مؤمنان(ع) مظلوم است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :