تاريخ : یکشنبه 1396/7/16 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 60981
ضرورت آشنايي دانشجويان با متون عربي و ديني كهن

ضرورت آشنايي دانشجويان با متون عربي و ديني كهن

دانشجويان بايد تلاش كنند با متون عربي و ديني كهن آشنا شوند تا مشكلي در امر دريافت آموزه‌ها نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث،حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودیظهر چهارشنبه ۱۲ مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلیدانشگاه قرآن و حدیثکه در تالار شیخ صدوق دانشگاه قرآن و حدیث قم برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که درختان با آبیاری بهار جان تازه‌ای دریافت می‌کنند ورود دانشجویان خون تازه‌ای در رگ‌های این مجموعه جاری می‌کند که امیدوارم هر ساله این آبیاری آسمانی برای درخت علم، جاویدان و بیش از گذشته استمرار داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این دانشگاه بر اساس متون دینی و کتاب‌ها و نوشته‌های کهن علم را به وجود می‌آورد و توسعه می‌دهد بنابراین دانشجویان باید تلاش کنند با متون عربی و دینی کهن آشنا شوند تا مشکلی در امر دریافت آموزه‌ها نداشته باشند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه دارای کتابخانه غنی و استادان برجسته است و استادان در هر دو حوزه علوم دینی و دانشگاهی تحصیل و تحقیق می‌کنند.

مسعودی ضمن تحسین انتخاب دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث گفت: شما انتخاب درستی داشتید زیرا وارد عرصه فهم دین شدید و یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور را انتخاب کردید.

وی عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آزمون ورودی مقاطع بالاتر موفق هستند و با وجود آنکه ورودی دانشگاه نخبگان نیستند ولی خروجی این دانشگاه در نخستین درجات علمی دانشگاه‌های دیگر قرار دارند.

قائم مقام دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: نظام تشکیلاتی دارای قوام لازم در دانشگاه وجود دارد که در طول سال‌های فعالیت خود تجربه‌های مختلف مدیریتی را کسب کرده است.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :