تاريخ : چهارشنبه 1396/7/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 61041
۵ جلد از اطلس ۲۵۰ ساله صدر اسلام تدوین شده است

۵ جلد از اطلس ۲۵۰ ساله صدر اسلام تدوین شده است

مدیر موسسه اطلس شیعه شناسی گفت: تالیف ۵ جلد از تاریخ ۲۵۰ ساله صدر اسلام تا ابتدای امامت امام حسین(ع) به پایان رسیده و ۳ جلد از این مجموعه نیز تا کنون به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل بنایی کاشانی در گفت و گو با خبرنگار«حوزه »، با اشاره به سابقه فعالیت موسسه اطلس تاریخ شیعه شناسی اظهار داشت: این موسسه از سال ۸۴ رسما فعالیت خود را آغاز کرده و هدف اصلی آن نیز در ابتدای فعالیت، بیان تاریخ ۲۵۰ ساله اولیه صدر اسلام با رویکرد نقش ائمه اطهار(ع) در طول این مقطع تاریخی بوده است.

وی با بیان امتیازتاریخ تشیع در قالب اطلس ابراز کرد: موسسه، تدوین تاریخ ۲۵۰ ساله صدر اسلام را در قالب اطلس تالیف کرده که از نظر سهولت فهم مطالب و به روز بودن مفاهیم موثر تر از سایر شیوه های تالیف و نگارش است.

مدیر موسسه اطلس تاریخ  شیعه شناسی ادامه داد: تا کنون ۵ جلد از تالیف تاریخ ۲۵۰ ساله صدر اسلام تا ابتدای امامتامام حسین(ع)به پایان رسیده که ۳ جلد از این مجموعه نیز تا کنون به چاپ رسیده که جلد اول این مجموعه شامل زمینه های مباحث تاریخی اعم از جغرافیای طبیعی و جغرافیای انسانی است.

حجت الا سلام والمسلمین  بنایی کاشانی اضافه کرد: جلد دوم این مجموعه  نیز از تولد پیامبر اکرم(ص) تا جنگ احد را شامل می شود و جلد سوم آن نیز از جنگ احد تا رحلت پیامبر گرامی اسلام را دربر می گیرد.
وی با بیان ویژگی های جلد چهارم اطلس ۲۵۰ ساله صدر اسلام عنوان کرد: جلد چهارم این مجموعه در شرف چاپ است از امامتامیرالمومنین(ع)آغاز شده و تاریخ خلفا و فتوحات را نیز شامل شده که تا شهادت امیرالمومنین(ع) ادامه دارد همچنین جلد پنجم این مجموعه نیز از آغازامام حسن مجتبی(ع)تا قیام خونین عاشورا در بر می گیرد.

مدیر موسسه اطلس تاریخ  شیعه شناسی با تاکید بر اقدامات ارزشمند کانون نشر احکام موسسه گفت: وظیفه این کانون تالیف کتب احکام در قالب مصور است که تا کنون کتاب هایی نظیر رساله مصور احکام جانبازان در بیش از ۴۰۰ صفحه، رساله مصور عبادات منطبق با فتاوای ۷ مرجع معظم تقلید در دو جلد، رساله احکام پوشش مصور بانوان و رساله مصور جوانان نیز آخرین اثر کانون نشر احکام است که مناسب دانش آموزان مقطعه دبیرستان در ۱۸ فصل تدوین شده است.

وی ادامه داد: مجموعه ۵ جلدی شهدای اسلام، اثر دیگری است که این مجموعه آن را تالیف و تدوین کرده که شامل معرفی اصحاب شهید تمام  معصومان است که تاکنون جلد اول آن که شامل معرفی اصحاب شهید پیامبر گرامی اسلام است به چاپ رسیده است، همچنین شهدای عصر علوی، شهدای عصر حسینی(ع) ، شهدای عصر امام صادق(ع) و امام باقر(ع) و جلد پنجم آن نیز شامل شهدای بعد از امام صادق(ع) است که تا امام زمان(عج) را در بر می گیرد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :