تاريخ : یکشنبه 1396/9/19 تاریخ ایجاد:
کد خبر: 61875
عوامل فرعی فلاح، از منظر قرآن کریم

عوامل فرعی فلاح، از منظر قرآن کریم

آیت الله ری شهری در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم، گفت: مقصود از عوامل فرعی «فلاح» اموری است که درعوامل اصلی آن یعنی: «ایمان»، «تقوا» و «احسان» باز می گردند.

تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم، گفت:
«مقصود از عوامل فرعی «فلاح» اموری است که درعوامل اصلی آن یعنی: «ایمان»، «تقوا» و «احسان» باز می گردند. »

به گزارش روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم الحسنی (علیه السّلام)، آیت الله محمدی ری شهری در این جلسه که روز یکشنبه ۱۹ آذر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری آستان مقدس برگزار شد بیان کرد: به سخن دیگر همه‌ی خصوصیات و ویژگی هایی که در قرآن و احادیث اهل بیت برای یک انسان سعادتمند و مفلح ذکر کرده‌اند در سه عنوان یاد شده خلاصه گردیده است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در این زمینه ادامه داد: به عنوان نمونه ویژگی‌هایی که در سورۀ حجرات آیه ۱۵ و در سورۀ انفاق آیه ۲ تا ۴ برای اهل ایمان ذکر کرده‌اند. همچنین ویژگی‌هایی که در آیات نخست سوره بقره و آیه ۱۷۷ این سوره برای اهل تقوا ذکر شده است و یا خصوصیاتی که در آیه ۶۹ عنکبوت و ۱۱۵ هود برای نیکوکاران بیان شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(علیه السلام) ادامه داد: نکتۀ قابل توجه این است که «مومنین»، «متقین» و «محسنینِ» واقعی و کامل کسانی هستند که واجد همه ارزش‌های اعتقادی، اخلاقی و عملی باشند. بنابراین، آنچه در تببین ویژگی‌های اهل ایمان، تقوا و احسان در قرآن و احادیث اهل بیت آمده و به نمونه‌هایی از آن اشاره شد، عوامل فرعی فلاح و سعادتمندی انسان محسوب می شوند.

جلسات تفسیر قرآن آیت الله محمدی ری شهری هر هفته یکشنبه شبها بعد از اقامه نماز عشاء در مصلای بزرگ ری برگزار می‌گردد.

خبرگزاری فارس :
خبرگزاری ایکنا :
خبرگزاری ایرنا :